Salata

salate-hero-velika

Salate se na našim jelovnicima nalaze još od davnina. Već su i stari Grci i Rimljani prepoznali njezina dragocjena svojstva te su svoj jelovnik redovito obogaćivali ovim povrćem. Osim što su ukusne, lagane i osvježavajuće, sadrže mnogo nutrijenata važnih za naše zdravlje. Bogate su vitaminima A, C, E, B1, B2, B3, B6, te mineralima fosforom, kalcijem, magnezijem, željezom i bakrom. 

Kod zelenih salata vrijedi pravilo: što je lišće tamnije, to je veća nutritivna vrijednost. 

U većini slučajeva, prilikom spremanja zelenih salata, ljudi bacaju vanjske listove zbog manjih oštećenja ili žilavosti.To je pogrešno iz razloga što vanjski listovi, iako možda imaju nekih manjih grešaka, sadrže dvostruko više vitamina C nego unutarnji.

Salate je najbolje jesti svježe jer postoji mogućnost da, ukoliko su izložene dužem stajanju, izgube važne minerale i vitamine. 




salata-puterica1

Salata Puterica

  • Nježan, osvježavajući okus

 

salata-iceberg1

Salata Iceberg

  • Sočan, neutralan, osvježavajući okus
salata-matovilac1

Salata Matovilac

  • Lagano orašast okus, pomalo aromatičan
salata-radic1

Salata Radič

  • Karakterističan, gorak okus
salata-endivija1

Salata Endivija

  • Specifična, oštra tekstura, okusom slična radiču
salata-rukola1

Salata Rukola

  • Gorak i izrazito aromatičan okus
salata-romana1

Salata Romana

  • Hrskava, svježeg okusa
salata-cikorija1

Salata Cikorija

  • Gorkastog okusa
salata-kristalka1

Salata Kristalka

  •  Svježeg okusa, hrskava