'SVAKO DOBRO JELO MORA IMATI ŠUGA'

Vrijeme čitanja : 3 min

Kad bi priču splitskog restorana Šug i njegovih karizmatičnih vlasnika, Duje Kanajeta i Matea Kordića, trebalo sažeti u svega nekoliko riječi, to bi bile: orijentiranost na kvalitetu i solidarnost. Duje i Mateo pripadnici su nove generacije splitskih ugostitelja, profesionalnih kuhara, usmjerenih prije svega na dobrobit zajednice. Oni ne doživljavaju ostale ugostitelje kao prijetnju, nego se s njima udružuju i surađuju. Kao chefovi s višegodišnjim kulinarskim iskustvom u brojnim hrvatskim restoranima, Duje i Mateo su dugogodišnji i redoviti kupci METRO-a. Donosimo vam njihovu poslovnu priču i recept za uspješno vođenje restorana.

Nakon dugogodišnjeg kuhanja po poznatim splitskim restoranima, kao što su primjerice Mazzgoon i Artičok, nedavno ste otvorili prvi vlastiti restoran „Šug“. Na čemu temeljite poslovni koncept restorana i koja je vaša vizija?

Koncept restorana je isključivo naša „baza“ da kuhamo za narod, od najveće platežne moći do najmanje, a to smo uspjeli tako da uvijek imamo dnevnu ponudu, odnosno imamo marende i à la carte meni. To su naši ljudi brzo prepoznali. Lokalni gosti su nam primarni, zato nam je cilj da i za vrijeme sezone kroz dnevnu ponudu zadržavamo naše ljude, lokalne goste.

Što najviše utječe na vašu kuhinju?

Velik je utjecaj na našu kuhinju kako se kuhalo kod nas doma. To je taj neki šug koji su nam ostavili. Mislim da svako dobro jelo mora imati šuga, bez obzira je li on vidljiv, mora imati nešto što mu daje šug. Isto tako ljudi moraju imati šuga, moraju imati ono nešto u sebi. To mi kažemo da mora imati šuga. Ili imaš šuga ili nemaš.

Kako nastaje vaš meni, čime je inspiriran?

Meni kreiramo otprilike dva puta godišnje, odnosno jesen/zima, malo teža i toplija hrana, a u proljeće/ljeto nešto lakša hrana. I sve to naravno ovisi o sezonskoj dostupnosti namirnica. O dnevnoj karti brine više Mateo, ali naravno i ostatak naše ekipe u kuhinji, koji su jako, jako dobri i kvalitetni ljudi.

Čime vas u svakodnevnom poslovanju podržava METRO Hrvatska?

U METRO-u uzimamo osnovne namirnice, divljač i proizvode lokalnih dobavljača, kao i asortiman hrvatske proizvodnje koji chefovima štedi vrijeme, poput očišćenog luka i češnjaka te perad koja je isto iz Hrvatske. Te nam stvari odgovaraju. Uzimamo lokalne proizvođače koliko god možemo, želimo raditi s proizvodima domaćih proizvođača. Nama je cilj da radimo s manjim proizvođačima i ako nam to METRO može ponuditi kroz svoju ponudu, mi ćemo to rado prihvatiti.

Što očekujete od poslovanja u budućnosti i nadolazeće turističke sezone, planirate li već širenje poslovanja?

Od svojih zaposlenika tražimo maksimalnu posvećenost, ali nam je važan balans odmora i rada. Želimo da se prvenstveno radnici i mi osjećamo dobro, da smo maksimalno profesionalci, zato nedjeljom ne radimo, nego odmaramo. Jer ako se mi osjećamo dobro, to ćete vi osjetiti kroz hranu. Trenutno imamo osmero zaposlenih, ali planiramo nova zaposlenja i širenje na terasu, zato što je posla sve više. Ispunjenje se već sad osjeća, a mislim da ćemo za ljeto jako dobro raditi. Najbitnije da zimi pokrijemo troškove.
Aktivni ste i u pomaganju zajednice kroz projekt „Ručak za poslije“, možete li nam reći nešto više o samom projektu?
„Ručak za poslije“ najprije je krenuo iz Italije, a počiva na ideji da gost restorana uz svoj ručak plati još jedan, za nekoga tko nema novaca. Cijela ideja je utemeljena na solidarnosti i povjerenju. Inspirirano tom inicijativom, gosti Šuga mogu uz svoj ručak donirati iznos koji potom restoran prikupi te kroz djelovanje udruge Sv. Vinko Paulski donira namirnice više od 160 obitelji. Uz nas su u inicijativi i vlasnici restorana Artičok, a svoje sudjelovanje najavljuju i brojni drugi splitski restorani.