CILJNA DEMOGRAFSKA SKUPINA RESTORANA

Direktan marketing restorana

Izuzetno je važno od samog početka odrediti ciljnu demografsku skupinu vašeg restorana. To ciljno tržište čini: skupina gostiju koju vaš restoran želi privući i skupina gostiju koja će pokazati interes za vaš restoran. Nakon što ste odredili tu skupinu, možete prilagoditi svoj restoran i ostvarili poslovne ciljeve.

Zašto je demografija važna 

1. ODREĐIVANJE CILJNE DEMOGRAFSKE SKUPINE VAŠEG RESTORANA

Definiranje targetiranih gostiju restorana

Određivanje ciljne demografske skupine prvi je korak do uspješnog restorana. Osobine koje mogu pomoći u kategorizaciji različitih demografskih skupina su:

  • dob/generacija,
  • spol,
  • prebivalište,
  • vjera,
  • dohodak.

Navedeni faktori mogu vam pomoći u boljem razumijevanju ponašanja potencijalnih gostiju. METRO vam želi pomoći u razumijevanju tih osobina te vam pokazati kako ih možete iskoristiti za stvaranje ciljnih skupina gostiju.

Imajte na umu da je ponašanje koje dodjeljujemo određenoj skupini ponašanje prosječne osobe iz te skupine. Ne ponaša se svaki pojedinac u toj skupini jednako i nema jednak društveni i financijski položaj. Postoje odstupanja, međutim, u nastavku teksta mi ćemo se bazirati na ponašanjima koja se očekuju od većine ljudi u određenoj demografskoj skupini. 

Raščlamba tržišta prema dobi

2. DOB I SPOL CILJNE  DEMOGRAFSKE SKUPINE

Grupiranje kupaca prema dobi i generacijskoj pripadnosti može se napraviti pomoću općih generacijskih skupina. Te su skupine: baby boomer, generacija x, milenijalci i generacija z.

Baby boomers

2.1 Baby boomer generacija: tradicionalni gosti

Baby boomeri rođeni su između 1946. i 1964. godine i pripadaju generaciji koja već dugi niz godina radi i zarađuje. U prosjeku se od njih očekuje da su financijski stabilni, bez obzira jesu li još uvijek u radnom odnosu ili su u mirovini. Iz tog se razloga može očekivati da će češće jesti u restoranima i da su spremni potrošiti znatnu količinu novca jer obično nisu ograničeni određenim budžetom.

Nešto što se ne može očekivati od svakog baby boomera je sposobnost da rabe internet. Stoga ta demografska skupina vjerojatno neće stol rezervirati online, neće pogledati jelovnik na mrežnoj stranici vašeg restorana i neće ostaviti recenziju. Ako većinu vaše ciljne skupine čine boomeri ili ako ih želite privući, najsigurnije bi bilo da se držite klasike po pitanju teme restorana te da poslužujete tradicionalnu hranu. Bez obzira na to, vaš restoran uvijek mora biti prisutan na internetu jer imat ćete i goste koji ne pripadaju toj generaciji. 

Generacija X iskustvo u restoranu

2.2 Generacija X: iskustvo za obitelj

Pripadnicima generacije X smatraju se ljudi rođeni između 1964. i 1980. godine. Većina njih još uvijek gradi svoje karijere i većinom su roditelji s djecom u tinejdžerskim godinama ili u radnim dvadesetima. To znači da većina obitelji u kojima su roditeljima pripadnici generacije x još živi u istom kućanstvu i stoga još uvijek zajedno odlaze u restorane. S obzirom na to, generaciju x obično privlače restorani koji su prilagođeni obiteljima.

Imate na umu da pripadnike generacije x obično zanima raznovrsna prehrana i mjesta koja naglasak stavljaju na svježe, ekološki uzgojene namirnice. Bogat izbor hrane na jelovniku ostavio bi izvrstan utisak na pripadnike generacije x te bi ih potaknuo na ponovni posjet vašem restoranu. Kao što smo već spomenuli, prisutnost na internetu veoma je važna kada se radi o svakoj demografskoj skupini. Pripadnici generacije x obično se dobro snalaze na internetu i provjeravaju jelovnik prije posjete restoranu. Na taj način mogu se uvjeriti da restoran nudi nešto za svakog člana njihove obitelji.

Milenijalci iskustvo u restoranu

2.3 Milenijalci: eksperimentalno restoransko iskustvo

Milenijalci su generacija ljudi rođenih između 1980. i 1994. godine, a čine ju mladi zaposleni ljudi - samci, oni koji aktivno traže partnera i oni koji zasnivaju obitelji. Budući da su milenijalci mlađa populacija, očekuje se da u restorane izlaze nekoliko puta mjesečno, obično radi društva i u većim skupinama u potrazi za zabavom i zanimljivim restoranskim iskustvom. Prosječni milenijalac voli isprobati novu vrstu kuhinje i doživjeti neobično iskustvo objedovanja.

Milenijalci, osobito oni mlađi, tek su na početku svojih karijera i mogu imati ograničenu financijsku slobodu kada se radi o trošenju novca u restoranima. Većina milenijalaca vjerojatno si stvara planove za budućnost i štedi za velike financijske ciljeve poput kupnje kuće. Zbog toga si ne mogu uvijek priuštiti skupe obroke, ali ipak s vremena na vrijeme vole doživjeti jedinstveno, otmjeno iskustvo u restoranu. Usto su veoma svjesni postojećih i budućih ekoloških problema i zbog toga ih vjerojatno zanima i održivo te etično iskustvo objedovanja.  

Generacija Z iskustvo u restoranu

2.4 Generacija z: istinski stanovnici digitalnog svijeta

Generaciji Z pripadaju djeca, tinejdžeri i mladi u ranim i srednjim dvadesetima, odnosno oni rođeni između 1995. i 2014. godine. Od njih su osobito djeca i tinejdžeri općenito gledano veoma financijski ovisni o svojim roditeljima. Ostali pripadnici generacije z mogu biti studenti ili mladi koji tek počinju graditi svoje karijere, što znači da i oni vjerojatno imaju ograničenu financijsku slobodu.

Generacija z želi cjenovno pristupačno, brzo i zabavno iskustvo objedovanja. Prisutnost vašeg restorana na internetu i inače je važna, ali ako vam je generacija z ciljna demografska skupina, prisutnost na internetu ključan je faktor. Pripadnici generacije z očekuju da su im sve informacije dostupne na internetu i očekuju prisutnost na društvenim mrežama. Ako vam je generacija z ciljno tržište, prisutnost na društvenim mrežama može vam drastično povećati bazu gostiju jer pojedinci mogu dijeliti objave i označavati vaš restoran sa „sviđa mi se“.

Raščlamba tržišta prema spolu

3. RAŠČLAMBA PREMA SPOLU

Podjela gostiju po spolu

Zaključci koji se mogu izvesti iz spola potencijalnih gostiju poprilično su ograničeni, međutim, muškarci u prosjeku više posjećuju objekte poput pivnica, barova i restorana brze hrane, dok žene češće odlaze u kafiće i moderne restorane.

Ne bismo preporučili oslanjanje na spol kao jedan od glavnih faktora u određivanju ciljne demografske skupine.  

Raščlamba prema geografskom području

4. ODREĐIVANJE CILJNE SKUPINE PREMA LOKACIJI

Uz dob i pripadnost generaciji, mjesto stanovanja potencijalnih kupaca još je jedan od ključnih faktora koje treba uzeti u obzir pri određivanju ciljnog tržišta za vaš restoran.

Urbani kafić i restoran

4.1 Restorani u urbanih sredinama

Ako je vaš restoran smješten u urbanim sredinama ili poslovnim četvrtima, koje se obično nalaze u centru ili u dijelu grada s velikom koncentracijom ljudi, može se očekivati da će vam ciljno tržište biti raznoliko po pitanju osobnog dohotka, veličine skupine i toga kakvi restorani zanimaju ciljno tržište. Urbana područja obično privlače velik broj različitih ljudi i zbog toga su gusto naseljena. Stanovnici urbanih sredina mogu biti mladi zaposleni ljudi, mlade obitelji i studenti. Imajte na umu da urbana područja s puno sadržaja obično privlače i ljude iz drugih dijelova grada, stoga restoran u urbanom području mora nuditi zanimljivo iskustvo i, što je još bitnije, zabavno okruženje za ljude koji idu u noćni izlazak. Ponuda alkoholnih pića, zabava i uzbudljive aktivnost mogu biti veoma unosne ako vam se restoran nalazi u takvom području.

Drugačijim, zanimljivim konceptom restorana trebate se izdići iznad konkurencije, koja je obično mnogobrojna u urbanim i popularnim područjima. Ako već ima puno objekata koji prodaju određenu vrstu hrane, pokušajte osmisliti drugačije ponude. Uspjeh vašeg koncepta ovisi o restoranima koji su se već afirmirali u željenoj urbanoj sredini. Još jedna stvar na koji trebate pripaziti je mogućnost primanja grupa različitih veličina – od stolova za dvoje, stolova za obitelji i stolova za velike grupe. Pobrinite se i da ste prisutni na internetu jer to je ključno za uspješan rast baze gostiju.

Restoran u predgrađu

4.2 Restorani u prigradskim područjima

Ako se vaš restoran nalazi u prigradskom području, veća je vjerojatnost da će vam goste činiti obitelji te pripadnici generacije x i baby boomeri. U prigradskim područjima gosti najčešće pripadaju srednjoj klasi i povremeno odlaze u restorane, obično u posebnim prilikama poput proslave rođendana. Budite spremni na primanje i pripremu hrane za veće grupe s djecom svih uzrasta. Zbog toga bi bilo dobro imati široku paletu jela i držati se tradicionalne kuhinje. Stanovnicima prigradskih područja odgovarala bi ponuda posebnih jela za djecu i zabavni sadržaji poput igrališta i slikovnica.

Kao i u svakom drugom području, jelovnik treba biti dostupan online, a trebate omogućiti i ostavljanje recenzija za svoj restoran. Nasreću, konkurencija u prigradskim područjima nije velika kao u urbanim sredinama, ali s druge strane, ta područja nisu gusto naseljena. Stoga vaš restoran mora zadovoljavati većinu potreba vaše ciljne demografske skupine ponudom klasičnog, ali ukusnog i zabavnog iskustva.

Ruralni restoran

4.3 Restorani u ruralnim područjima

Ako se vaš restoran nalazi u ruralnom području, faktori za ostvarivanje uspjeha slični su onima u prigradskim područjima, ali u ruralnim područjima kuhinja treba biti što jednostavnija i tradicionalnija jer je manja vjerojatnost da će prosječni gost probati nešto novo, a manje je važna i prisutnost na društvenim mrežama i internetu. Bez obzira na to, uvijek preporučujemo da omogućite ostavljanje recenzija.  

Turistički restoran

4.4 Restorani za turiste

Konačno, ako se restoran nalazi u području koje se općenito smatra turističkim, za uspjeh je bitno uzeti u obzir posebne zahtjeve koje imaju turisti kao ciljna skupina. U turističkom području logično je ponuditi lokalnu kuhinju i imati zaposlenike koji govore više jezika, osobito engleski. Usto, što je restoran bliže nekoj znamenitosti, veći je broj gostiju i prihod od turista.

Vjera i dohodak u vašoj raščlambi ciljnog tržišta

5. ULOGA VJERE I DOHOTKA U ODREĐIVANJU CILJNOG TRŽIŠTA

5.1 Vjera

Logično je prilagoditi se ciljnoj demografskoj skupini ako većina populacije u vašem području pripada određenoj vjeri, odnosno prilagoditi jelovnik i paziti na posebne vjerske zahtjeve u pogledu hrane, poput halal i kosher prehrane.
 

5.2 Dohodak

Dohodak kao čimbenik ciljne demografske skupine vašeg restorana pomaže u određivanju cijena hrane u vašoj ponudi. Logika koja stoji iza tog čimbenika vrlo je jednostavna: ljudi s visokim dohotkom mogu si priuštiti skuplju hranu; ljudi sa srednjim dohotkom mogu si priuštiti hranu prosječne cijene, a ljudi s niskim dohotkom mogu si priuštiti povoljniju hranu. 
Nakon što ste dobro proučili ciljnu demografsku skupinu planirane lokacije vašeg restorana i nakon što ste odredili ciljno tržište, vrijeme je da konkretne obrasce ponašanja svojih potencijalnih klijenta iskoristite kako vam najbolje odgovara. 
Marketinška strategija za ciljno tržište: četiri čimbenika

6. ISKORIŠTAVANJE DEMOGRAFSKIH OSOBINA CILJNE SKUPINE ZA USPJEH RESTORANA

Za uspješan restoran s potencijalom za značajan dugoročan rast, demografske osobine ciljne skupine morate iskoristiti na pravi način koji odgovara vašem tipu restorana. To se postiže prilagodbom poslovnog plana u kategorijama proizvoda, cijene, plasmana i promocije. Ako ih se pravilno prilagodi ciljnom tržištu, ta četiri faktora čine okosnicu uspješnog restorana.
Targetirani marketing za vaš restoran

Proizvod, cijena, plasman i promocija

  • Proizvod se odnosi na vrstu kuhinje koju će vaš restoran posluživati, što je odluka koja se mora temeljiti na željama i potrebama gostiju.
  • Cijena se odnosi na iznos koji ćete naplaćivati za hranu, a koji se mora temeljiti na dohotku vaših gostiju i cijenama konkurentskih restorana.
  • Pozicija se odnosi na lokaciju vašeg restorana, koja se mora temeljiti na kompoziciji stanovništva određenog područja i njihovim interesima.
  • Promocija se odnosi na načine oglašavanja, koji se moraju temeljiti na načinima informiranja i društvenim mrežama. Restoran morate promovirati tamo gdje ćete doprijeti do najvećeg mogućeg broja ljudi.  

Sve u svemu, prilagodba demografskim osobinama ciljne skupine ključ je za uspjeh restorana. 

ALL YOU NEED TO KNOW ABOUT OPENING A RESTAURANT
Explore our "How to open a restaurant" series and learn how to make your dream come true.
How to open a restaurant
Ukratko

6. SAŽETAK – CILJNA DEMOGRAFSKA SKUPINA VAŠEG RESTORANA 

Restoran target marketing podjela

Koncept vašeg restorana, među ostalim, određuje i ciljnu skupinu ili glavnu ciljnu skupinu do koje želite da vaš restoran dopre.

Kolika treba biti starost ciljne skupine? Kakvo ozračje odgovara kojoj ciljnoj skupini?

Uvijek na umu trebate imati ta pitanja jer se glazba, dizajn prostora i koncept ponude hrane mogu kreirati na temelju vašeg izbora.

Česta pitanja

7. ČESTA PITANJA – DEMOGRAFSKE OSOBINE CILJNE SKUPINE VAŠEG RESTORANA 

Ne propustite pogodnosti kupovine u METROu
METRO  KARTICA
prijavite se jednostavno i brzo
Postanite METRO kupac uz samo par klikova
Saznajte više
METRO DOSTAVA
Ugostitelj ste i želite dostavu
Jednostavni, brzo, pod strogim nadzorom kvalitete proizvoda. Provjerite naše uvijete i postanite dostavn kupac
Saznajte više