DIGITALIZACIJA I TEHNOLOGIJA U RESTORANU

Digitalne nerudžbe

Digitalizacija i tehnologija dva su vrlo važna čimbenika kojima treba ovladati ako želite uspješno poslovati u ugostiteljstvu, a jednako su bitni i za tvrtke koje posluju online i za fizičke lokale. Kada se pravilno primijene, ti alati mogu vam pomoći u vođenju restorana i u poboljšanju iskustva gostiju. Ako želite naučiti na koji način najbolje uključiti digitalizaciju i tehnologiju u poslovanje restorana, ovo je članak za vas.

O ČEMU GOVORI OVAJ ČLANAK

Digitalizacija i tehnologija ugostiteljima mogu zadavati probleme. Praćenje naizgled beskrajnih novih mogućnosti ponekad može biti naporno, stoga smo izradili popis osnovnih načina za digitalizaciju procesa i primjenu tehnologije koja će najbolje služiti vama i vašim klijentima te poboljšati učinkovitost vašeg poslovanja.

U članku ćemo objasniti sljedeća područja:

  1. Online imidž
  2. Gastronomsko iskustvo i usluge za goste
  3. Digitalno upravljanje restoranom i osobljem
  4. POS sustav
  5. FAQ- digitalizacija i tehnologija u restoranu

Naši savjeti vezani za navedena područja pomoći će vam u pojednostavljenju svakodnevnog vođenja restorana. 


Zašto je Vašem restoranu potrebna online prisutnost

1. ONLINE IMIDŽ RESTORANA 

Iako se vama to može činiti kao nešto što se podrazumijeva, besprijekorna online prisutnost ključna je za uspjeh vašeg restorana u današnjem digitaliziranom svijetu. Ne morate pratiti svaki online trend koji se pojavi, ali neke osnove poboljšavaju iskustvo korisnika i pomažu vam u stvaranju šire baze klijenata. 

Web stranice vašeg poslovanja

1.1 Mrežna stranica vašeg restorana

Mrežna stranica nalik je digitalnom izlogu u koji klijent može zaviriti i vidjeti što ga očekuje kada vas posjeti. Doživjet će tračak vašeg stila i atmosfere, pogledati jelovnik i cijene te u kratkom vremenu odlučiti želi li vas posjetiti. 

Stoga vaša mrežna stranica treba biti profesionalna, atraktivna i svrhovita. Dodajte profesionalne fotografije restorana, hrane i jelovnika, ali objavite i informacije o sebi.

Sami odlučite koje informacije želite podijeliti, a u kratkim crtama i na simpatičan način možete podijeliti i nešto o svojem timu, osnovnim principima u vođenju restorana ili posebnom načinu na koji nabavljate i pripremate hranu. I niže navedeni savjeti za online imidž trebali bi biti integrirani u sadržaj vaše mrežne stranice.

Budite vidljivi

1.2 Google Business & društvene mreže 

Kako bi vas novi klijenti lakše našli, trebate registrirati restoran na Googleu. Tako će vas moći pronaći u tražilici i pojavit ćete se kao rezultat na Google Maps kod pretraživanja restorana u okolici. Registracija na Googleu pomoći će vam u prikupljanju recenzija gostiju koje će biti javno dostupne potencijalnim novim gostima. Redovito ažurirajte podatke i iskoriste recenzije na najbolji način tako što ćete pratiti što o vama govore gosti i uvažavat ćete njihove prijedloge. 

Prisutnost na društvenim mrežama nije nužna, no za neke vrste restorana profil na društvenim mrežama može biti koristan. Tu možete graditi odnose s gostima, objavljivati dnevne specijalitete ili snimke iza kulisa te najavljivati buduće događaje. Ako vodite bar koji, na primjer, često održava koncerte, možete na Instagram ili Facebook profilu najaviti glazbenika nekoliko dana prije nastupa, a na mrežnoj stranici u svakom trenutku imati objavu s pregledom svih budućih događanja.

Online naručivanje

1.3 Online naručivanje hrane i dostava

Od izbijanja pandemije 2020. godine bilježi se skok u naručivanju hrane preko interneta, ali i prije toga potražnja za uslugama online naručivanja i dostave hrane bila je u stalnom porastu.

Ako želite povećati prodaju, naručivanje hrane preko interneta ono je što vam treba, bez obzira hoćete li ga omogućiti na vlastitoj mrežnoj stranici ili putem dostavne službe kao što je Dish Order, Uber Eats, Delivery Hero ili Deliveroo. Uzmite u obzir da mnogi jednostavno otvore mrežnu stranicu službe za dostavu hrane kako bi pregledali ponudu restorana umjesto da na Google Mapsu traže restorane u okolici.

Rezervacije restorana

1.4 Alati za rezervaciju za vaše goste

Kako biste gostima olakšali život, trebali biste na mrežnoj stranici ponuditi i alat za rezervaciju za goste kako bi mogli unaprijed rezervirati stol bez telefonskih poziva vašem osoblju. Na taj način gosti mogu vidjeti koliko i koji stolovi su slobodni na odabrani datum i sami izvršiti rezervaciju. Ta će opcija rasteretiti vaše osoblje. 

Neki od najpopularnijih alata za rezervaciju su "Dish reservation tool" „OpenTable“, „SevenRooms“ i „simpleERB“.

Unaprjeđenje iskustva gostiju pomoću digitalnih alata

2. GASTRONOMSKO ISKUSTVO I USLUGE ZA GOSTE U RESTORANU

Prisutnost na internetu važna je za potencijalne klijente i one koji se žele informirati o vašoj ponudi, ali i gastronomsko iskustvo u samom lokalu može se poboljšati upotrebom odgovarajuće tehnologije. Niže su navedeni savjeti koji vam mogu pomoći na tom polju.

 

2.1 Digitalni jelovnik u restoranu

Ako tražite inovativni način za poboljšanje učinkovitosti restorana i smanjenje troškova, digitalni jelovnik odlična je ideja. Gostima ponudite QR kod umjesto klasičnoga jelovnika. 

Iako digitalni jelovnik nije nešto čime će svatko htjeti rukovati, svakako je opcija koja će se svidjeti mlađim gostima. 

 

2.2 Prijenosna blagajna 

Posluživanje za stolom možete olakšati tako da konobare opremite prijenosnim blagajnama. Automatizirani proces primanja narudžbi i mogućnost izravnog plaćanja poštedjet će konobara trčanja amo-tamo po račun i omogućiti mu više vremena za interakciju s gostima za stolom.

 

2.3 Program vjernosti za klijente

Kako biste povećali angažman klijenata i lakše ih zadržali, trebali biste uvesti program vjernosti. Gosti će se vratiti u restoran ako mogu skupljati bodove i ostvariti popuste na jela nakon određenog broja narudžbi. Kako bi postupak bio što jednostavniji, suvremeni programi vjernosti mogu se povezati s POS sustavom (više u nastavku).

Umjesto da dijelite kartice vjernosti i fizičkom obliku, gosti će se registrirati na POS sustav koji će automatski dodjeljivati bodove pri svakoj kupnji. Prikupljeni podaci mogu se analizirati i upotrijebiti za prilagođavanje poslovanja obrascima kupnje gostiju.

 

2.4 Besplatan WiFi u restoranu

Ne treba posebno naglašavati da se u današnje vrijeme besplatan WiFi u restoranima podrazumijeva. Naravno, želite da atmosfera u restoranu bude živa i da se čuje žamor gostiju koji razgovaraju, ali omogućavanje besplatnog WiFi-ja gostima pametna je poslovna odluka. Mnogi odlaze u kafiće kako bi obavili poslovne sastanke ili provjerili e-poštu i radili za vrijeme pauze za ručak. Svima njima koristio bi besplatan WiFi. 

No, ovisno o vrsti i stilu Vašeg restorana, morate dobro razmisliti o toj mogućnosti. Ako ne želite da gosti naruče jedno piće i satima sjede u restoranu samo da bi mogli koristiti WiFi, možete, na primjer, ograničiti pristup internetu na određeno vrijeme. 

NISTE SIGURNI KOJI DIGITALNI ALAT JE NALJBOLJI ZA VAS? POGLEDAJTE NAŠ SAVJET
Naš cilj je da vaše poslovanje i vi budete uspješni! Naši iskusni prodajni konzultanti mogu odgovoriti na sva vaša pitanja vezana uz poslovanje.
Upravljanje osobljem, inventarom i narudžbama

3. DIGITALNO UPRAVLJANJE RESTORANOM I OSOBLJEM

Upravljanje inventarom

3.1 Upravljanje inventarom

Kao što smo napomenuli u članku „Kako smanjiti troškove vođenja restorana“, dobro praćenje inventara važno je za uštedu i upravljanje financijama. 

Softver za upravljanje inventarom uštedjet će vam vrijeme i prikazati točne količine te vas podsjetiti kada bi bilo poželjno nadopuniti određene zalihe. Čak se i rok trajanja može lako pregledati. Na taj način možete maksimalno iskoristiti svoje resurse i značajno smanjiti bacanje hrane.

Organizacija osoblja

3.2 Organizacija osoblja

Ako ste ikada radili raspored smjena, znate da mijenjanje rasporeda smjena dok sve ne sjedne na svoje mjesto može biti dugotrajno i naporno. Učinkovita organizacija osoblja može biti zahtjevna, no možete upotrijebiti softver za organizaciju kako biste olakšali cijeli postupak i lakše pratili radno vrijeme pojedinih zaposlenika.

Sustav za restorane

3.3 Sustav za prikazivanje u kuhinji

Kuhinja je dio restorana u kojem se stvara magija za vaše goste. U udarnim terminima zna se stvoriti gužva, no preuzimanje narudžbi ne mora biti kaotično i stresno za vaše osoblje. Ispisane kartice s narudžbama mogu usporiti tijek rada, no dobro vidljiv sustav za prikazivanje narudžbi u kuhinji može ga ubrzati. Opcija pregleda više narudžbi istovremeno na zaslonu koji prikazuje točno vrijeme narudžbe omogućava bolju organizaciju i određivanje prioritetnih zadataka. 

POS softver za restorane 

4. POS SOFTVER ZA RESTORANE 

Pos uređaji

POS (Point of Sale - prodajno mjesto) sučelje je za izvršavanje prodajnih transakcija između poduzeća i klijenata. Može biti blagajna u fizičkom obliku ili alat za online naplatu. Kada kupac naruči nešto online, kupi parkiranu kartu ili položi namirnice na blagajnu u dućanu, sve te situacije ulaze u opis prodajnog mjesta. 

POS sustav pruža hardver - nalik elektroničnoj blagajni, čitaču kartica ili skeneru barkodova - i softver potreban za prodaju. Transakcija se automatizira, a važni podaci o prodaji prikupljaju se u POS sustav.

No suvremeni POS sustav nije „samo“ prodajno mjesto. Uključuje različite značajke softvera kao što je upravljanje inventarom, prikaz narudžbi u sustavu za prikazivanje u kuhinji, praćenje obrazaca kupnje i druga svojstva za optimizaciju poslovanja u maloprodaji.

 

4.1 Odabir odgovarajućeg POS sustava za restoran

Kako biste povećali učinkovitost svog poslovanja trebate izabrati POS sustav koji najbolje odgovara vašim potrebama i budžetu. Pri odabiru uzmite u obzir veličinu i vrstu restorana. Ulaganje u POS sustav koji uključuje značajke za rješavanje svih ili većine gore navedenih točaka dugoročno će vam uštedjeti mnogo vremena i novaca.  Dobro istražite koja je najbolja solucija za vaš restoran. Bilo bi dobro početi na mrežnoj stranici za usporedbu POS sustava. 

 

4.2 Prilagođeni i Cloud POS sustavi 

Ako ne možete pronaći sustav koji savršeno odgovara potrebama vašeg restorana, možete raditi s pružateljima personaliziranih POS rješenja koji mogu izraditi prilagođeni softver koji će odgovarati vašem poslovanju. Postoje i posebni POS sustavi za različite restorane kao što je POS za kafiće, barove, itd. 

Naš je savjet da umjesto klasičnog POS sustava potražite POS sustav u cloudu. Takvi POS sustavi daleko su najnaprednija, prilagodljiva i najsvestranija sveobuhvatna rješenja na tržištu jer obuhvaćaju najviše značajki na jednom mjestu. 

U doba digitalizacije važno je da vaše poslovanje bude dobro pozicionirano, s pravom tehnologijom i besprijekornim online imidžom. Držite se našeg popisa kao osnovne inspiracije u postupku digitalizacije restorana i učinite odgovarajuće korake prema uspješnoj budućnosti vašeg restorana! 

Česta pitanja

5. faq - ČESTA PITANJA- DIGITALIZACIJA I TEHNOLOGIJA U RESTORANU 

Ne propustite pogodnosti kupovine u METROu
METRO  KARTICA
prijavite se jednostavno i brzo
Postanite METRO kupac uz samo par klikova
Saznajte više
METRO DOSTAVA
Ugostitelj ste i želite dostavu
Jednostavni, brzo, pod strogim nadzorom kvalitete proizvoda. Provjerite naše uvijete i postanite dostavn kupac
Saznajte više