KAKO SNIZITI TROŠKOVE RESTORANA

Ugodan ambient

Vođenje restorana može biti skupa stvar. Uobičajeno je da ugostitelji previde skupe rupe u svom sustavu koje se često mogu lako popraviti. Bilo da tek namjeravate otvoriti vlastiti restoran ili ga već imate, ovaj je članak za vas. Ovdje ćete naučiti kako smanjiti operativne troškove, uštedjeti novac i maksimalno povećati svoje profitne marže bez mijenjanja iskustva vaših gostiju.

O ČEMU SE GOVORI U OVOM ČLANKU

Ušteda na trošovima u poslovanju u gastronomiji ključna je ako želite da vaš restoran preživi i napreduje. Ne postoji pogrešno vrijeme za smanjenje dodatnih troškova i uštedu novca u svom poslovanju. I u dobrim i u lošim vremenima svijest o vašim financijama uvijek će biti važan faktor za uspjeh vašeg restorana.

Uz sve fiksne troškove koli dolaze uz vođenje restorana, smišljati načine uštede bez podizanja cijena na jelovniku može biti pretežak zadatak. Zato smo za vas napravili popis ideja i strategija za uštedu troškova. 

  1. Ušteda na troškovima hrane
  2. Ušteda na troškovima rada
  3. Strategije za uštedu na ostalim operativni troškovima
  4. Fokus na timski rad
  5. Česta pitanja - Kako sniziti troškove restorana
Kako sniziti troškove hrane

1. UŠTEDA NA TROŠKOVIMA HRANE

Smanjenje otpada

1.1 Napravite dnevni popis sastojaka koje najčešće koristite

Počnimo s pregledom vaših najpopularnijih sastojaka.

Kojih deset najviše korištenih sastojaka u vašoj kuhinji čine većinu vaših troškova za hranu? Utvrdite koji su i stavite ih na popis, zatim vodite dnevni inventar za te vrste hrane.

Svaki radni dan ujutro provjerite koliko svake pojedine namirnice imate. Zatim navečer ponovno provjerite koliko je pojedinog artikla potrošeno. To će vam pomoći da vidite jeste li radili prevelike narudžbe ili imate višak zaliha koji se može smanjiti.

Svježe povrće

1.2 Kupujte domaće i kuhajte sezonsko

Pronalaženje lokalnog dobavljača od kojeg ćete nabaviti svoje sastojke može značajno pozitivno utjecati na vaš budžet i poboljšati kvalitetu hrane te smanjiti troškove dostave. Provjerite i usporedite svoje lokalne dobavljače kako biste dobili najbolju kvalitetu po najnižoj mogućoj cijeni.

Ako kupujete lokalno, velike su šanse da ćete pripremati hranu od sezonskih namirnica. Pripremom hrane u skladu s godišnjim dobima ne samo da ćete ostvariti uštede na troškovima hrane već ćete i vaš jelovnik održati zanimljivim i svježim uvođenjem pravovremenih specijalitetima i promjena.

bacanje hrane

1.3 Pronađite strategije za izbjegavanje bacanja hrane

Postoje brojni načini za smanjenje količine hrane koja završi u smeću. Te strategije ne samo da vam pomažu da najbolje iskoristite svoje sastojke već vam snižavaju  troškove u poslovanju u gastronomiji.

Unaprijed odredite veličinu porcija

Bacanje hrane možete izbjeći posluživanjem porcija prave veličine. Pogledajte koliko hrane koja ostane na tanjurima vaših gostiju završi u smeći i, ako je potrebno, razmislite o promjeni veličine svojih porcija. Određivanje količine namirnica potrebnih za svako jelo na jelovniku još je jedan koristan način da izbjegnete upotrebu previše sastojaka od strane vašeg osoblja kad vremenski pritisak raste u trenucima najveće gužve. 

Koristite ostatke hrane

Ostatke od kuhanja možete koristiti na kreativne načine kako biste napravili više proizvoda koji se mogu prodati bez rasipanja hrane ili proširivanja inventara sastojaka. Na primjer, umjesto da bacate staro voće i povrće jer više ne izgleda privlačno, iskoristite ga u smoothiejima ili juhama. S velikim brojem gostiju koji su danas svjesni zdravlja i okoliša, ta navika za štednju novca i resursa mogla bi se čak uvrstiti i u vašu marketinšku strategiju.

Opskrba

1.4 Pojednostavite svoj lanac opskrbe

Kupnja namirnica i što svježije hrane od različitih prodavača može dovesti do većeg troška po stavci nego da sve kupujete od jednog dobavljača. Tim se nepotrebno visokim troškovima dodaju i naknade za dostavu.
Razmislite koji su vam sastojci potrebni redovito i potražite lokalnog dobavljača koji nudi većinu ili sve njih. Kupnja od jednog izvora prvenstveno će vam:

  • uštedjeti vrijeme pri naručivanju
  • uštedjeti novac na troškovima dostave
  • pomoći da ispregovarate niže cijene kroz ugovore s glavnim dobavljačima i kupnju na veliko.
Prilagodba jelovnika

1.5 Pregledajte i prilagodite svoj jelovnik

Pažljivo proučite svoj jelovnik da vidite ima li stavki koje se ne prodaju dobro ili se ne uklapaju u vaš stil i temu. Ne treba vam dugačak ili raznolik jelovnik. Ako je vaš restoran specijaliziran za kavu koju rade baristi i peciva, vaši gosti neće očekivati ponudu za ručak iz vijetnamske kuhinje. Manji jelovnik određuje ton vašeg restorana i pomaže gostima da brže odluče što žele. To će eliminirati zamor kod donošenja odluka i poboljšati vaše cjelokupno korisničko iskustvo.

Pogledajte i koju hranu na jelovniku možete u potpunosti pripremiti sami, a koju biste trebali kupiti već pripremljenu kako biste uštedjeli novac i vrijeme. Namirnice koje zahtijevaju puno truda, poput ekstravagantnih kolača ili peciva, mogu vam uštedjeti vrijeme i novac ako ih kupujete već pripremljene. Jednostavnu hranu s receptima i radom koji ne zahtijevaju velik trošak možete napraviti sami.

Pokušajte upotrebljavati iste sastojke za cijeli popis jela i ostatke od kuhanja ili ostatke od jela uključite u posebne dnevne ponude, na primjer iskoristite stari kruh za krutone ili stare banane za kruh od banana.
 
Kalkulacija troškova

1.6 Izračunajte postotak koji otpada na troškova hrane

Ako su cijene na vašem jelovniku preniske, izgubit ćete puno potencijalnog prihoda. Stoga izračunajte postotak koji otpada na troškove hrane kako biste saznali koliko trošite na sastojke u usporedbi s tim koliko naplaćujete za svaku stavku na svom jelovniku. Za bruto prihod od 75 do 80 % po stavci, trošak koji otpada na sastojke trebao bi biti negdje između 15 i 30 % vaše cijene.
Povećajte scoj PROFIT 
Izračunajte optimalnu cijenu za svako svoje jelo i pohranite svoje recepte na jednom mjestu uz DISH MenuKit.
Otkrijte DISH MenuKit
Savjeti za smanjenje troškova rada u restoranu

2. UŠTEDA NA TROŠKOVIMA RADA

Dobar odabir ljudi

2.1 Dobro rasporedite svoje osoblje

Za razliku od rezanja troškova hrane, koji mogu biti radikalni, morate biti oprezni kad tražite pravu ravnotežu za troškove rada. Ne trebate plaćati više zaposlenika nego što vam je potrebno, ali ne trebate ni imati premalo osoblja i time preopteretiti svoj tim.

Da biste donijeli utemeljene odluke o tome kako možete rasporediti svoje osoblje za postizanje maksimalne radne učinkovitosti, trebali biste uzeti u obzir razdoblja najvećeg prometa i razdoblja bez puno prometa tijekom dana i tjedna. Zatim u skladu s tim prilagodite broj zaposlenika tijekom tih vremenskih okvira. Automatizirani program za raspoređivanje osoblja može vam pomoći uštedjeti vrijeme u stvaranju savršenog rasporeda za vaš tim.

Planirano radno vrijeme

2.2 Ponovno razmislite o radnom vremenu

Ako vidite da vaš restorana konkretno ujutro ili navečer nema toliko gostiju, razmislite o skraćivanju radnog vremena kako biste uštedjeli na radnoj snazi i režijskim troškovima.

Vrijeme kad je restoran zatvoren ne mora biti neproduktivno - naprotiv. Te dodatne sate možete iskoristiti za rad na novim marketinškim strategijama ili za unapređenje poslovanja na druge načine. Tako ćete i dalje biti produktivni uz uštedu troškova rada u danima koji ne donose mnogo prihoda.

iskusno osoblje

2.3 Unakrsna obuka osoblja

Smanjite individualne potrebe za osobljem kombiniranjem odgovornosti.
Nemojte to činiti proizvoljno. Razmislite o pametnim načinima kombiniranja različitih uloga unutar tima vašeg restorana i obučite svoje osoblje u skladu s tim. Na taj način svaki će zaposlenik:

  • unaprijediti svoje vještine
  • osjećati se spremnim za rad
  • izvršavati široku paletu zadataka.
Zadovoljni zaposlenici

2.4 Smanjite fluktuaciju zaposlenika

Stopa fluktuacije u gastronomiji vrlo je visoka.

Ne samo da to općenito utječe na atmosferu vašeg tima već vas kao ugostitelja može puno koštati. Izgubljena produktivnost, proces ponovnog zapošljavanja i obuka novog zaposlenika mogu koštati tisuće eura.

Stoga se pobrinite da od samog početka nađete pravu vrstu zaposlenika i zadržite ih kroz dulje vremenske periode u ugodnom radnom okruženju.

IZGRADITE uspješan tim
Saznajte više o tome kako zaposliti i upravljati svojim zaposlenicima na najučinkovitiji način, u skladu s vašim potrebama.
Plan zapošljavanja osoblja
Kako smanjiti operativne troškove

3. STRATEGIJE ZA UŠTEDU NA OSTALIM OPERATIVNIM TROŠKOVIMA

Pametna kupovina

3.1 Kupujte pametno, ne nužno novo

Kupnja potrebne opreme za vašu kuhinju može dovesti do vrlo visokih troškova ako sve kupujete novo. Kupnjom rabljenih kuhinjskih potrepština i druge kuhinjske opreme možete uštedjeti veliku količinu novca.

Isto vrijedi i za dizajn i uređenje interijera. Pokušajte pronaći predmete na tržnicama starina, dizajnerskim dućanima ili čak u drugim restoranima ili hotelima koji obnavljaju svoj interijer i imaju kuhinjske potrepštine, stolce, sofe ili ukrasne predmete koje prodaju po relativno niskoj cijeni.
 

3.2 Vodite računa o potrošnji energije

Ovo bi trebalo biti samo po sebi razumljivo, ali iznenadili biste se koliko ljudi vodi računa o potrošnji energije u svom domu, dok su na radnom mjestu rastrošni. Pažljivo pogledajte način na koji vaše osoblje troši energiju u vašem restoranu. Obučite svoj tim da pale perilicu posuđa samo kad je puna i isključuju uređaje koji se ne koriste. Također razmislite o prelasku na energetski učinkovitiju rasvjetu i uređaje. Ako imate na umu ove stvari, možete uštedjeti puno troškova kada stignu računi za režije.

3.3 Automatizirajte ručni rad

Postoji mnogo načina da pojednostavite ručni rad koji uključuje slaganje rasporeda, praćenje inventara, obračun plaća za vaše osoblje i praćenje prodaje kako biste prilagodili svoj jelovnik. Možete uštedjeti mnogo vremena ako se služite odgovarajućim programom koji pomaže s brojevima. Ako provodite puno vremena na tim zadacima i gubite pregled situacije radeći ih ručno, prebacivanje na pravi program moglo bi biti pravo rješenje za vas.

3.4 Koristite besplatne marketinške mogućnosti

Dobar marketing ne mora vas odvesti u bankrot. Zapravo, mnoge besplatne opcije za oglašavanje svog restorana možete prenijeti na vanjske suradnike.

Na društvenim mrežama vodite profil svog restorana koji ćete redovito ažurirati i na kojem ćete dijeliti najnovije sezonske ponude i druge uzbudljive vijesti. Druga je mogućnost da imate vlastiti blog koji ljudi mogu čitati kako bi stekli predodžbu o vašem stilu i jelovniku prije nego što vas posjete. Ako niste online tip, sudjelujte u lokalnim događanjima kako biste povećali svoj doseg na tradicionalan način.

Timski rad za ostvarenje snova

4. FOKUS NA TIMSKI RAD

Dobar tim

Konačno, ali ne manje važno, morate se suočiti s činjenicom da je ušteda troškova u gastronomiji moguća samo kroz timski rad. Uspjeh mnogih mjera koje smo predložili uvelike ovisi o vašim zaposlenicima. Stoga vas potičemo da budete vrlo transparentni u pogledu svojih ciljeva za uštedu na troškovima i da ih dobro prenesete svom osoblju. Kad je riječ o uštedi energije, želite da svi budu na istoj strani. Primjećivanje i nagrađivanje truda vaših zaposlenika motivirat će ih da nastave s tim navikama.

Ovo su naši najbolji savjeti za uštedu na troškovima u gastronomiji. Prilagodite ih svojoj konkretnoj situaciji i ostvarit ćete vrijedne rezultate!

Česta pitanja

5. ČESTA PITANJA- KAKO SNIZITI TROŠKOVE RESTORANA

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se