KAKO OTVORITI KIOSK  

Kiosci tradicija trgovine

U Austriji, Švicarskoj i Njemačkoj postoji preko 25.000 kioska. Ta brojka ukazuje na visoku popularnost takvih poslovnih subjekata, ali i ogromnu konkurenciju u toj industriji. U nastavku naći ćete detaljnu razradu svih koraka koje trebate učiniti da biste otvorili svoj kiosk. Slijedite naše savjete kako biste se istaknuli u ovoj industriji i postali uspješan poduzetnik.

O kioscima: definicija, vrste, prednosti i nedostaci

1. UPOZNAVANJE S RIJEČI „KIOSK”

moderna brza ponuda

1.1 Definiranje kioska

Kiosk je praktično prodajno mjesto smješteno na prometnom području. Neki od njih nalaze se u velikim trgovačkim centrima i ulicama, a neki u manjim četvrtima. Cilj im je pružiti ljudima na određenom području ili u određenom susjedstvu robu koja zadovoljava osnovne potrebe. U kioscima obično rade najviše dva radnika koji prodaju proizvode, pa čak i nude određene usluge.

Kiosci su mali i uključuju niske troškove otvaranja, stoga zahtijevaju niskobudžetnu marketinšku strategiju. Poduzetnici mogu pokrenuti posao bez žrtvovanja ogromne svote novca.

Glavni razlog uspješnosti kioska njihove su visoke društvene vrijednosti. Oni nude mogućnost da kupci dođu u kontakt sa zaposlenicima i postavljaju direktna pitanja o njihovim proizvodima. Stoga kiosci također imaju visoku informativnu vrijednost. Zato danas postoje čak i digitalni kiosci kao što su veliki zasloni u trgovačkim centrima koji vam pokazuju gdje se nalaze pojedine trgovine. No u ovom vodiču usredotočit ćemo se na klasičnu vrstu kioska gdje klijenti komuniciranju i ostvaruju kontakt s ljudima.

privucite kupce

1.2 Poznavanje vrsta kioska

Vrsta kioska uvelike ovisi o tome gdje se nalazi. Na primjer, poduzetnik koji prodaje novine mogao bi otvoriti kiosk u blizini trgovine kako bi stekao nove kupce. Neke vrste kioska su:

  • Novinski kiosk: klasična i najučestalija vrsta kioska. Kupcima nudi ogroman izbor novina i časopisa. Također, u novinskim kioscima možete kupiti karte za javni prijevoz, duhan, srećke i još mnogo toga.
  • Kiosk za zapošljavanje: tražitelji posla mogu tražiti i prijaviti se za posao. Ove vrste kioska vrlo su česte u velikim lancima trgovina i pružaju brz i jednostavan način za prijavu na posao. Zaposlenici čak mogu intervjuirati zainteresirane stanke na licu mjesta.
  • Kiosk s hranom: nude interaktivan i prilagođen izbor hrane za brze i jednostavne narudžbe. Često se nalaze u blizini restorana ili velikih supermarketa.
  • Kiosk za zdravstvene usluge: nude neke od osnovnih zdravstvenih usluga kao što su mjerenje krvnog tlaka, plaćanje računa za zdravstvene usluge, dogovaranje termina pregleda i vođenje evidencije. Naravno, nalaze se u blizini ili u sklopu zdravstvenih ustanova.
  • Bitcoin kiosk: Kupci mogu kupiti bitcoin i druge kriptovalute.
šarolika ponuda

1.3 Analiza tržišta i industrije

Kao i svaka druga stvar u životu, otvaranje kioska ima svoje prednosti i mane. Morate znati sva obilježja i izazove ove industrije kako biste se mogli nositi s njima.

Prednosti kioska

  • Kiosk poboljšava iskustvo kupovine jer je lako dostupan, a zaposlenici su dobro informirani te su spremni za interakciju s ljudima i pružiti im potrebnu pomoć.
    Zbog svoje male veličine, kiosci se mogu strateški otvoriti na mjestima gdje je promet visok. To povećava bazu klijenata.
    Veličina i mali broj radnika smanjuju troškove najma i poslovanja i time povećavaju prihode. Taj se dodatni novac može uložiti u razvoj poslovanja.
    Kiosci se mogu jednostavno koristiti za promoviranje brenda, bilo da se radi o vašem brendu ili brendu vašeg poslovnog partnera. To je odličan način suradnje s drugim poduzećima, privlačenja kupaca i osiguravanja drugog izvora prihoda. 

Nedostaci posjedovanja kioska (i kako ih zaobići)

  • Kao što je već spomenuto, mnogi kiosci potpuno se digitaliziraju, zamjenjujući ljudsku radnu snagu. Međutim, baš kao što postoje ljudi koji preferiraju komunicirati s računalom, postoji i mnogo ljudi koji vole razgovarati s ljudima licem u lice. Stoga se pobrinite da ponudite obje vrste usluga, i mogućnost komuniciranja s računalom i s čovjekom, kako biste zadovoljili obje vrste kupaca.
  • Nadovezujući se na prvi argument, računalo utječe na porast kriminalnih radnji kao što su krađa i vandalizam. Ako se odlučite za kiosk bez ljudskih radnika, morate uložiti u dobar sigurnosni sustav.
  • Kiosci zahtijevaju dobro održavanje i uvijek moraju biti ažurirani. U suprotnom, konkurencija će vas preteći, a kupci će imati loše korisničko iskustvo.

2. ISPUNJAVANJE PRAVNIH ZAHTJEVA ZA OTVARANJE KIOSKA

2.1 Dobivanje svih dozvola

Prije intenzivnog rada na projektnom planu i drugim detaljima postoje neki zahtjevi koje treba ispuniti. Preduvjet je da već postoji određena lokacija i grub skica koncepta kako bi se dobile bitne dozvole za legalno otvaranje kioska.

Prvo, morate registrirati svoje poduzeće i svoj kiosk u lokalnom gradskom vijeću kako bi o tome bila obaviještena porezna uprava. Drugo, trebat će vam različite vrste dozvola. Kako se one razlikuju od države do države, pa čak i od županije do županije, informirajte se o svim obrascima koje morate ispuniti i predati. Pobrinite se da predate sve potrebne dokumente te ih ispunite i dostavite što je prije moguće. Potrebno je neko vrijeme za obradu papirologije, stoga će vam ranije ispunjavanje birokratskih obveza uštedjeti vrijeme i novac.

Osim dozvola za rad i poslovanje, imajte na umu da će vam trebati i zdravstveno-sanitarni certifikati ako planirate nuditi prehrambene usluge.

 

2.2 Odlučivanje o pravnom obliku poslovanja

Pravnim oblikom utvrđuje se pravni status osobe i njezina društva te se temelji na obliku i zahtjevima poreznog zakonodavstva. Pravni oblik bilježi se u poslovnom informacijskom sustavu. Primjeri pravnih oblika su:

  • Obrt: Samo jedna osoba vodi tvrtku.
  • Partnerstvo: Tvrtku vodi skupina ili tim ljudi.
  • Društva s ograničenom odgovornošću: Taj je pravni oblik kompromis između obrta i partnerstva.
  • Zadruga: Ovaj pravni oblik okuplja sve poduzetnike koji imaju zajednički poslovni koncept i druge zajedničke interese..

Ti pravni oblici zajednički su gotovo svim zemljama. Međutim, svaka županija ima svoja pravila i propise i mnogo više pravnih oblika. Pobrinite se da se informirate o onima koji postoje u vašoj zemlji i odaberite onu koja vam daje prednosti u porezima i ispunjava vaše potrebe. Možete potražiti pomoć poreznog savjetnika.

SVE ŠTO TREBA VAŠ KIOSK
Pripremite soj kiosk!Pretražite našu široku ponudu i opremu za kiosk. 
Pretražite ponudu
Poslovno planiranje i lokacija

3. RAZRADA DETALJA I OTVARANJE KIOSKA

Sreća

3.1 Izrada dobrog poslovnog plana

Do sada biste već trebali imati koncept i poslovnu ideju. Sada je vrijeme za rad na svim detaljima ovog koncepta kako biste dobili cijelu sliku. U ovom trenutku, trebali biste početi pisati poslovni plan. Ne samo da vam to pomaže razraditi sve detalje, već i olakšava sam proces provedbe. Također vam pomaže u ugovaranju kredita i zajmova te privlačenju poslovnih partnera. Poslovni plan je fleksibilan i može se kasnije mijenjati kako biste što bolje prilagodili svoj kiosk potrebama kupaca i idejama za budućnost. Uostalom, dobar poslovni plan daje vam određenu ideju i prognozu za budućnost vašeg poslovanja. 

Ukratko, najvažniji elementi poslovnog plana su:

  • Ideja: Započnite zapisivanjem svoje ideje na papir. Definirajte sve svoje ciljeve tako da ih imate točno ispred sebe i osvijestite ih svaki put kada otvorite dokument ili pročitate poslovni plan.
  • Temelj: U ovom je poglavlju osnovni cilj opisati vas kao voditelja poduzeća. Ako vi ne planirate voditi poslovanje, onda biste trebali predstaviti osobu koja će ga voditi i razgovarati o njegovim vizijama, idejama i kvalifikacijama.
  • Detalji: Ovo poglavlje sadrži dodatne informacije o vašoj ideji. Ovdje bi trebalo objasniti koncept u svim njegovim aspektima. Pišite o uslugama koje želite ponuditi. Osoba koja čita ovo poglavlje trebala bi točno znati što je na vašem umu i kako želite ostvariti svoje ciljeve.
  • Ciljna skupina: Vaša ciljna skupina ovisit će o vrsti i lokaciji kioska. U ovom poglavlju trebali biste je opisati i navesti zašto je baš to vaša ciljna skupina i kako je želite privući. Također, ne zaboravite na demografska obilježja vaše ciljne skupine.
  • Marketinška strategija: Ovdje biste trebali iznijeti plan kako želite privući kupce do vašeg kioska i pridobiti pažnju svoje ciljne skupine. Ovaj dio vrlo je važan jer se uspjeh poslovanja mjeri brojem kupaca koje to poslovanje uspijeva privući, stoga ne zanemarujte ovu točku.
  • Financijski plan: Ovo poglavlje navodi sve troškove otvaranja kioska, uključujući sve uređaje i proizvode koji su vam potrebni. Također, definira cijenu vaših proizvoda i usluga. Ova je točka od iznimne važnosti za dobivanje financijskih sredstava jer ovdje izračunavate koliki su troškovi pokretanja poslovanja.
  • Prava i dozvole: Ovdje biste trebali objasniti i priložiti sva svoja prava, dozvole i pravne dokumente. Također, objasnite pravni oblik na koji ste se odlučili i zašto ste ga odabrali.

Naučite kako napisati poslovni plan za ugostiteljstvo

 

3.2 Odabir lokacije

Idealna lokacija vašeg kioska ovisi o vrsti i konceptu, kao i ciljnoj skupini i nekim važnim demografskim čimbenicima. Kiosk bi trebao biti:

  • lako dostupan i vidljiv,
  • smješten na vrlo prometnom području grada,
  • na lokaciji gdje možete poslužiti i zadovoljiti veliki broj klijenata vaše ciljne skupine,
  • na lokaciji gdje je broj konkurenata što je moguće manji.

Osobito je važna posljednja točka. Ako nemate drugog izbora nego otvoriti kiosk na lokaciji gdje je konkurencija velika, pobrinite se da imate jedinstvenu ideju i istaknite se.  

Radno vrijeme kioska

4. RADNO VRIJEME KIOSKA

4.1 Odlazak u kupovinu

Nakon razmatranja svih gore navedenih točaka, konačno je vrijeme da završite ono što ste započeli. Napravite detaljniji popis svih uređaja, robe i proizvoda koji su vam potrebni za kiosk i kupite sve što vam je potrebno. Sada možete početi opremati prostor i pripremiti vaš kiosk za otvaranje.

 

4.2 Promidžba poslovanja

Razdoblje otvaranja najteže je i najintenzivnije razdoblje. Cilj je privući kupce i izgraditi veliku bazu klijenata. Već ste trebali razraditi marketinšku strategiju u vašem poslovnom planu. Sada biste trebali provesti ovu strategiju. Da biste privukli pažnju ljudi, u početku možete dijeliti letke ili objesiti reklamne natpise s posebnim akcijskim ponudama za otvaranje. Nakon toga, možete prodavati svoje proizvode po njihovoj normalnoj cijeni i početi ostvarivati dobit.
Ukratko

5. SAŽETAK – OTVARANJE KIOSKA

Kiosk

Ukratko, planiranje je ključno za uspješno vođenje kioska.

Razmislite unaprijed o konkurenciji i najboljoj lokaciji za vaš kiosk. Lokacija igra važnu ulogu pri otvaranju kioska jer su ciljna skupina obično kupci u prolazu.

Često pitanja

6. Česta pitanja - kako otvoriti kiosk

Ne propustite pogodnosti kupovine u METROu
METRO  KARTICA
prijavite se jednostavno i brzo
Postanite METRO kupac uz samo par klikova
Saznajte više
METRO DOSTAVA
Ugostitelj ste i želite dostavu
Jednostavni, brzo, pod strogim nadzorom kvalitete proizvoda. Provjerite naše uvijete i postanite dostavn kupac
Saznajte više