BRENDIRANJE RESTORANA I MARKETINŠKE STRATEGIJE

Pametno oglašavanje

Dobro brendiranje i marketing ključni su za to da vaš restoran postane dobro poznat i uspješan. Možete imati najbolju hranu na svijetu, ali ako nitko ne zna za to, vaš će restoran ostati prazan, a telefon s narudžbama neće zvoniti. Stoga su vam potrebni izvrstan brending i marketinške strategije koje će vam pomoći da povećate svoj doseg i lojalnost gostiju! Ako želite saznati kako možete iskoristiti brendiranje i marketinške strategije u svoju korist, ovaj je članak za vas.

O ČEMU GOVORI OVAJ ČLANAK

Današnja kultura jedenja vani sve je više usmjerena na iskustvo gostiju. Okus i kvaliteta hrane više nisu jedini razlog ulaska gostiju u restoran. Uz zasićeno tržište restorana u 2022. godini, izgradnja brenda koji nadahnjuje goste i stvara emocionalnu povezanost s gostima ključan je dio vođenja uspješnog restorana.

Stvaranje posebnog, nezaboravnog i kohezivnog iskustva koje privlači i zadržava goste ne događa se slučajno. Morate izrazito strateški promišljati o načinu na koji gradite svoj brend i planirate svoj marketing. Kako bismo vam pomogli da započnete ovaj proces, izradili smo popis ključnih koraka na koje se trebate usredotočiti, uključujući sljedeće:

  1. Izgradnja identiteta brenda
  2. Imenovanje vašeg restorana
  3. Učinkovite marketinške strategije
  4. Pametno oglašavanje
  5. FAQ - Brendiranje i marketinške strategije za restoran
Identitet i misija restorana

1. IZGRADNJA IDENTITETA BRENDA ZA VAŠ RESTORAN

Analiza tržišta

1.1 Provedite analizu tržišta

Najprije ono najvažnije: prije nego što bilo koja od vaših odluka postane konačna, trebali biste provesti temeljitu analizu tržišta. Razmotrite lokaciju na kojoj želite otvoriti svoj restoran i analizirajte njezinu demografsku strukturu kako biste vidjeli hoće li vaš koncept restorana tamo dobro funkcionirati. Kakvi ljudi žive u području po vašem izboru? Obitelji, studenti, stariji ljudi ili mješavina? Kakav je njihov stil života i koliki im je budžet za izlaske u restorane?

Druga važna pitanja koja treba razmotriti su koje su mogućnosti restorana već zastupljene u vašem odabranom području i bi li se vaš restoran uklopio u to područje i zadovoljio potrebe. Ako želite otvoriti restoran u vrlo prometnoj, otmjenoj ulici u središtu grada u koju ljudi hrle i žele pojesti nešto zdravo za ručak, vaš stil restorana trebao bi biti drugačiji nego ako se odlučite za mirnije mjesto na selu gdje obitelji mogu doći uživati u mirnoj popodnevnoj kavi i domaćoj seoskoj piti. Ovi primjeri su tu samo da bi ilustrirali tu misao: ispitajte svoje područje s njegovom demografijom i dobro odaberite svoju lokaciju i stil restorana.

Osobnost i identitet

1.2 Pronađite osobnost i identitet svog brenda

Vaš brend je način na koji vas gosti doživljavaju. Dobro brendiranje ključ je za isticanje u gomili i stvaranje veze s gostima. Ali što čini dobar brend? Ne radi se samo o trendi dizajniranom logotipu i pamtljivim frazama. Riječ je o vrijednostima i identitetu iz kojih proizlazi vaš stil i vanjski izgled.

Kada radite analizu tržišta i birate lokaciju, automatski već razmišljate o svom identitetu kao restorana. Međutim, nakon što ste obavili svoje istraživanje i odlučili se za mjesto, posvetite tome još malo vremena. Tko ste i što želite utjeloviti i postići svojim restoranom? Koje su vaše temeljne vrijednosti kao ugostitelja? Također se zapitajte kakva će biti osobnost vašeg restorana. Brzo ili opušteno? Moderno, klasično ili romantično? Atmosfera potkrovlja u gradu ili seoske kuće? Tradicionalna kuhinja ili moderna, egzotična jela? Koji stil usluge nudite? (Brza usluga, srednje ili više razine?). Svi ti čimbenici pridonose identitetu i osobnosti vašeg brenda.

Nakon što odgovorite na ta pitanja i znate točno što bi vaš restoran trebao utjeloviti, od toga tko ste vi, što radite i zašto to radite - sve ostale odluke, od velikih do malih, puno će lakše doći na svoje mjesto.

Jasna poruka

1.3 Napravite izjavu o misiji

Izjava o misiji može zvučati pretjerano, ali ne mora biti duga niti komplicirana.

Ako ste sredili identitet svog brenda, to će vam najvjerojatnije doći vrlo prirodno. Samo pokušajte smisliti rečenicu koja izražava ono što radite, zašto to radite i vrijednost koju donosite svojim gostima.

Ponavljanje te izjave na vašoj internetskoj stranici, ispod vašeg logotipa i prikazivanje u različitim prilikama u vašem restoranu ojačat će vaš identitet brenda i stvoriti posebnu vezu s vašim osobljem i gostima.

inspiracija

1.4 Neka vas inspiriraju profesionalci

Ako ne znate odakle započeti ili se osjećate pomalo nenadahnuto, pokušajte se prisjetiti svojih omiljenih restorana ili nekih vrlo uspješnih restorana i pomno proučite kako su se latili svog brendiranja. Koju se poruka prenosi kada čujete njihov naziv, kada vidite njihovu internetsku stranicu ili kada uđete u njihov restoran? Kako utječu na to kako se osjećate i što sve stvara taj osjećaj?

Ne morate se čak ni ograničiti samo na razgledavanje restorana. Svakako možete dobiti inspiraciju od raznih vrsta brendova.
Nemojte kopirati nikoga, već zabilježite što vam se sviđa i gledajte na njih kao na nadahnuće za one elemente koje želite uključiti u brendiranje vlastitog restorana.

Odabir imena za vaš restoran

2. IMENOVANJE VAŠEG RESTORANA

Brainstorming restaurant names

2.1 Razmislite o nazivu svog restorana

Pronalaženje dobrog imena može biti vrlo teško. Međutim, ako prvo razmislite o identitetu svog brenda, taj proces može biti puno lakši.

Sjajan način da započnete igru davanja imena je da dobro promislite o svojim zamislima. Izvadite prazan list papira i postavite tajmer na 10 minuta. Zapišite svaku riječ koja vam padne na pamet kada razmišljate o svom restoranu i kakav će on biti.

Koje vam se riječi pojavljuju u glavi kada razmišljate o željenoj atmosferi, stilu i ugođaju vašeg restorana? Zapišite sve, dajte si vremena za kombiniranje riječi te vidite možete li od njih sastaviti ime.

Ako vam ovo ne pomaže dovoljno, pokušajte ponovno s profesionalnim trikom: pogledajte što rade drugi brendovi. Koja vam imena padaju na pamet kada pomislite na uspješne restorane koji vam se sviđaju ili bilo koje druge nezaboravne brendove? Što je to što vas inspirira ili što je to u njihovom imenu što privlači vašu pažnju? Koji su to elementi koje biste i vi mogli uključiti u svoje ime?

Vaš stil

2.2 Različiti stilovi naziva za vašu tvrtku

Postoji mnogo različitih stilova koje možete izabrati za naziv svog brenda. Najpopularnija imena brendova mogu se sažeti u sljedeće kategorije:

  • opisni nazivi
  • igre riječima
  • apstraktna imena
  • osobna imena
  • akronimi
  • korištenje drugih jezika
  • imena inspirirana književnošću i klasicima

Neki primjeri za prikaz te karakteristike bili bi „Lisa’s Pancake Store” (Lisin restoran palačinki) kao opisni naziv ili „Windows” ili „Apple” kao apstraktni nazivi koji nemaju nužno veze s proizvodom ili uslugom brenda. Mogućnosti su neograničene kada je u pitanju biranje naziva za vaš brend - budite kreativni i uživajte u procesu!

 
Harmonija poslovanja

2.3 Praktični savjeti za pronalaženje imena vašeg restorana

Nekoliko je praktičnih savjeta koji će vam pomoći nakon što promislite i smislite kreativne ideje za naziv svog brenda. Sada ih trebate suziti razmišljajući praktično i postavljajući si sljedeća pitanja. Sviđa li mi se ime? Zvuči li dobro? Ima li smisla? Je li lako razumjeti i pisati? Kolike su šanse da će doći do nesporazuma kada prvi put izgovorim ime? Je li lako pamtljivo?

Vrlo je važno razmotriti ta pitanja. Vama ime može zvučati dobro i imati smisla - ali stavite se u tuđu kožu: bi li nasumična osoba razumjela ime i vaše namjere, a da nema isto znanje ili jezične vještine koje vi imate?

Jezične vještine posebno je važno uzeti u obzir kada koristite nazive iz stranih jezika. Neke su riječi nadaleko poznate i razumljive u različitim kulturama i jezicima, dok druge zahtijevaju dublje poznavanje željenog jezika. Kompliciranije strano ime moglo bi imati različite rezultate i potencijalno smanjiti vašu publiku - je li to dobra ili loša stvar, ovisi isključivo o željenom ishodu.

Trebali biste istražiti i ključne riječi za svoje ideje za naziv, poigrati se s imenom na mogućem logotipu i spomenuti ga obitelji i prijateljima da vidite odgovara li svim ovim kriterijima.

Registracija naziva

2.4 Pravno registrirajte naziv svog restorana

Nakon kreativnog i praktičnog dijela dolazi pravna provjera. Preporučamo da odaberete tri imena koja vam se sviđaju i vidite jesu li još dostupna, počevši od svoje omiljene inačice.

Provjerite pravnu dostupnost, ali i domenu i profile na društvenim mrežama.
Također odredite svoj poslovni subjekt i provjerite postoje li određena pravila za vaše ime zbog zakonskih ili poreznih propisa.

Nakon što provjerite sve uvjete i imate savršeno ime koje je još uvijek dostupno, zauzmite tu domenu, pravni naziv i profil na društvenim mrežama što je prije moguće. Ne želite da netko drugi smisli potpuno isto ime i uzme ga za sebe.

Sve što trebate znati O otvaranju restorana
Istražite našu seriju "Kako otvoriti restoran" i naučite kako ostvariti svoj san.
Kako otvoriti restoran
Kako privući goste

3. UČINKOVITE MARKETINŠKE STRATEGIJE ZA VAŠ RESTORAN

Nakon što pokrenete svoj brend, trebate ga plasirati pravim ljudima. Učinkovit marketing izgradit će dobru bazu gostiju i značajno povećati vaš prihod od prodaje. I ne samo to - može koristiti vašem poslovanju na više drugih načina. Dobar marketing stvorit će svijest o brendu i izgraditi mostove za povezivanje s lokalnom zajednicom ugostitelja. Također može otvoriti vrata za nova poslovna partnerstva s pružateljima usluga, umjetnicima ili prodavačima, pa čak i privući nove članove osoblja.

Uz sve svoje prednosti, vaša marketinška strategija zapravo je način na koji komunicirate s gostima kako biste ih privukli svom brendu. U nastavku su sastavni elementi koji će povećati vašu marketinšku učinkovitost. Preporučujemo da isprobate različite marketinške kampanje kako biste vidjeli što vam najbolje odgovara. Postavite konkretne ciljeve za određeni vremenski okvir, definirajte proračun i svoju ciljanu publiku - a zatim počnite. Provjerite funkcioniraju li vaše strategije i usporedite koja vam opcija donosi najviše koristi.

 

3.1 Online prisutnost vašeg restorana

Besprijekorna online prisutnost ključni je marketinški alat za vaše poslovanje. Da, čak bi i restorani danas trebali koristiti Google poslovni profil, Google karte, besprijekornu internetsku stranicu i društvene mreže u svoju korist i komunicirati sa svojim gostima online!

Ako želite saznati više o tome što čini sjajnu online prisutnost, pogledajte naš članak o „Digitalizaciji i tehnologiji u restoranu“.

 

3.2 Optimizacija pretraživača (SEO)

Izvrstan SEO još je jedan ključ uspješnog marketinga vašeg restorana! Mogli biste imati najbolju moguću online prisutnost, ali malo ljudi će imati koristi od toga ako vas ne mogu pronaći preko Googlea ili drugih popularnih tražilica. Napravite dobro istraživanje ključnih riječi i koristite iste informacije i podatke za kontakt u cijeloj svojoj online prisutnosti kako biste povisili svoj rang u rezultatima pretraživanja.

3.3 Lokalne marketinške kampanje za vaš restoran

Društvenim mrežama i internetskim marketingom trebali biste se služiti u svoju korist, ali postoje i sjajne izvanmrežne prilike za promociju vašeg brenda! Događaji u zajednici, festivali hrane, poljoprivredne tržnice, ulični festivali i druga okupljanja mogu učiniti čuda po pitanju vaš dosega.

Promocija vašeg restorana

4. PAMETNO OGLAŠAVANJE ZA VAŠ RESTORAN

Personalizirani oglasi

4.1 Personalizirani oglasi za vašu tvrtku

Kako biste pametno ikoristili svoj novac na oglašavanje, odredite više tipova gostiju za svoj restoran. Razmislite kakvi su točno vaši gosti iz snova. Budite detaljni: kakav je njihov životni stil, posao, dob, hobiji i interesi, pa čak i njihovo ime i osobnost? Što precizniji možete biti, to će vaš marketing bolje funkcionirati.

Ta strategija će vam pomoći da personalizirate svoje oglase i postavite ih na prava mjesta gdje će ih vaša ciljna publika vidjeti.

Koliko para toliko muzike

4.2 Objavljivanje oglasa i pristupačna strategija

Ovisno o tipovima gostiju i navikama vaše ciljane publike, trebali biste ulagati u različite vrste oglasa. Instagram, YouTube, časopisi ili autobusni kolodvor: svaka opcija ima svoje prednosti i privući će različite skupine ljudi.

Ako odgovara vašoj ciljanoj publici, preporučujemo ulaganje u dobro pozicionirane oglase. Međutim, većina naših predloženih marketinških strategija besplatna je ili vrlo jeftina. Pametno oglašavanje i marketing ne moraju dovesti do bankrota. Uplatite male iznose za povremene oglase - ako je vaša online prisutnost dobra, zahvaljujući tim malim ulaganjima daleko ćete dogurati.

To su naši najbolji savjeti za uspjeh u brendiranju i marketinškim strategijama za vaš restoran. Prilagodite svaku od tih točaka svojim potrebama i to će vam pomoći da ostvarite san o uspješnom restoranu!

Česta pitanja

5. ČESTA PITANJA - BRENDIRANJE RESTORANA I MARKETINŠKE STRATEGIJE

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se