DOZVOLE ZA otvaranje RESTORAN

Restoran ugođaj

Prije otvaranja restorana potrebno je ispuniti mnoge administrativne i pravne zahtjeve. Taj proces može biti prilično zbunjujući jer se sastoji od brojnih kontakata s različitim tijelima i uredima. METRO vam želi dati opsežan pregled svega što trebate znati i imati kako biste bili spremni za otvaranje restorana.

Dozvole potrebne za vođenje restorana

1. DOZVOLE I CERTIFIKATI POTREBNI ZA otvaranje vašeg RESTORAN 

Prije svega, postoji nekoliko dozvola i certifikata koje morate imati prije nego što otvorite svoj restoran za javnost. Dva su zahtjeva uvijek obavezna: zdravstveni certifikat i dozvola za restoran. U određenim situacijama možda će biti potrebni drugi zahtjevi, kao što su građevinske dozvole i zahtjev za pružanje ugostiteljskih usluga na otvorenom.

Dozvole

1.1. Zdravstveni certifikat

Zdravstveni certifikat obično je zahtjev lokalnog zdravstvenog tijela i može se zatražiti putem interneta. Zdravstveni certifikat potvrđuje da ste vi i vaše osoblje službeno obaviješteni pisanim i usmenim putem o vašim dužnostima u skladu s njemačkim Zakonom o zaštiti od zaraza. Stoga, kako biste dobili zdravstveni certifikat, trebate uvjerenje za te informacije, ne starije od tri mjeseca. To ćete uvjerenje morati obnavljati svake dvije godine. Osim toga, svaki član osoblja mora potpisati dokument koji dokazuje da nije zaražen nikakvom bolešću koja bi se mogla smatrati neprikladnom za rad s prehrambenim proizvodima.

 

1.2. Dozvola za restoran

Druga obavezna dozvola koju trebate je dozvola za restoran. Takvu dozvolu treba svaka tvrtka koja prodaje hranu i piće za konzumaciju na lokaciji poslovnog objekta. Ovu dozvolu izdaje lokalni ured nadležan za restorane te se može zatražiti i putem interneta. Kako biste dobili takvu dozvolu, morat ćete predati nekoliko dokumenata. To obično uključuje:

  • ugovor o najmu ili kupnji lokacije restorana,
  • potvrdu o nekažnjavanju, 
  • zdravstvene potvrde, 
  • potvrdu o nepostojanju duga.

Međutim, to može varirati ovisno o regiji. Preporučujemo da potražite sve informacije na web-mjestu vašeg lokalnog nadležnog tijela i da se pridržavate tih zahtjeva.

 

 

1.3. Građevinska dozvola

Ako morate obaviti bilo kakve radove na adaptaciji restorana kako biste zadovoljili sigurnosne (ili bilo kakve druge) smjernice, možda ćete morati ishoditi građevinsku dozvolu. Imajte na umu da ne zahtijeva svaka vrsta izgradnje ili adaptacije građevinsku dozvolu. Morate prikupiti informacije od lokalnog ureda za izgradnju i provjeriti je li dozvola obavezna. Zahtjev za dozvolu trebate predati lokalnom uredu za izgradnju. Ako vam je potrebna građevinska dozvola, nemojte provoditi radove prije nego što ishodite dozvolu, kako biste izbjegli kazne.

 

1.4 Zahtjev za pružanje ugostiteljskih usluga na otvorenom

Ako vam se restoran nalazi uz ulicu, možda ćete htjeti preko ljeta postaviti stolove na pločnik ispred restorana. Ili možda samo želite upotrijebiti dvorište ili vrt koji već pripada vašem restoranu. U oba slučaja, međutim, morate zatražiti dozvolu za pružanje ugostiteljskih usluga na otvorenom. Zahtjev za to trebate predati lokalnom uredu nadležnom za restorane.
Vrste osiguranja za restorane

2. OSIGURANJE ZA VAŠ RESTORAN

Kako biste izbjegli teške financijske probleme te zaštitili svoj restoran na najbolji mogući način, ključno je ugovoriti različite vrste osiguranja za restoran. Preporučujemo osiguranje od odgovornosti za tvrtke, osiguranje imovine i osiguranje pravne zaštite za tvrtke.

Osiguranja

2.1. Osiguranje od odgovornosti za tvrtke

Osiguranje od odgovornosti za tvrtke pokriva sve štete trećoj strani ili njezinoj imovini koje ste prouzročili vi ili vaši zaposlenici tijekom rada u vašem restoranu. Pokriva i posljedičnu financijsku štetu nastalu uslijed djelovanja svih vaših zaposlenika. Takva vrsta osiguranja ključna je za većinu tvrtki.

U slučaju štete osiguranje od odgovornosti za tvrtke pokriva i nadoknadu i pasivnu pravnu zaštitu. Premije se izračunavaju u skladu s dobiti vašeg restorana, brojem zaposlenika i vašim osobnim financijskim doprinosom. Istražite različita osiguravateljska društva i otkrijte koje prednosti nude i po kojoj cijeni.

Odgovornosti

2.2. Osiguranje imovine

Osiguranje imovine stupa na scenu ako se uništi imovina vašeg restorana, uključujući namještaj i zalihe. Uzroci uništenja mogu biti požar, poplava, provala i drugi prirodni okolišni uzroci.

U slučaju oštećenja osiguranje imovine pokriva troškove popravka ili zamjene, čišćenja i sigurnosnih mjera. Ovisno o osiguravajućem društvu i vašoj polici osiguranja, u osiguranje imovine možete dodati dodatne usluge. Premija se izračunava u skladu s vrijednošću vaše trenutne imovine, a ulogu igraju i čimbenici poput lokacije restorana i vašeg osobnog financijskog doprinosa. Kao i kod prethodne vrste osiguranja, preporučujemo vam da istražite različite opcije.

Pravna zaštita

2.3. Osiguranje pravne zaštite 

Osiguranje pravne zaštite za tvrtke štiti vas u slučaju eventualne tužbe protiv vašeg restorana. Njegova je glavna svrha pokrivanje svih pravnih naknada i troškova odvjetnika. Ovo se osiguranje aktivira u oba slučaja pravnih problema: kada se protiv vašeg restorana podigne tužba za nezakonito postupanje i kada vaš restoran želi podići tužbu protiv nekog drugog.

Preporučuje se da za svoj restoran ugovorite takvo osiguranje pravne zaštite jer postoje određeni rizici da ćete se naći u pravnim problemima. Jedan od tih čimbenika je odnos između vas kao poslodavca i vaših zaposlenika. U slučaju prekida radnog odnosa moglo bi doći do pravnih problema u području radnog prava. Osim toga, kao vlasnik restorana možete se naći u pravnim problemima u vezi lokacije i najma, poreza i dobavljača. Iako se nadamo da vas nitko neće uvući u tužbe, savjetujemo vam da planirate unaprijed i osigurate svoj restoran.

Premije se općenito izračunavaju u skladu s istim čimbenicima kao i ostala osiguranja: brojem zaposlenika, osiguranim iznosom i vašim osobnim financijskim doprinosom.

Pravila za vaš restoran

3. PRAVILA I PROPISI ZA VAŠ RESTORAN

Vaš restoran mora poštovati određena pravila i propise kako biste izbjegli novčane kazne i zabrane rada. Mi u METRO-u htjeli bismo vam predstaviti najvažnija pravila i propise kojih se morate pridržavati ako želite otvoriti restoran u Njemačkoj.

3.1 Higijenski propisi

U gastronomskom je poslu ključno pridržavati se higijenskih propisa. Ta se pravila općenito nalaze u europskim i nacionalnim propisima o higijeni hrane. Ti propisi sadrže pravila za:

  • skladištenje namirnica,
  • strukturne i tehničke aspekte restorana (npr. filtre zraka, kontrolu temperature itd.),
  • skladištenje i izradu svog pribora koji dolazi u dodir s namirnicama,
  • higijenu zaposlenika,
  • rukovanje otpadom od hrane.

Usklađenost s tim pravilima na početku morate sami evidentirati i kontrolirati putem sustava posebno uspostavljenog za taj postupak. Zatim s lokalnim zdravstvenim tijelima trebate provjeriti higijenske standarde.

3.2. Vrijeme zatvaranja restorana i dozvola za reprodukciju glazbe

Zakonsko vrijeme zatvaranja restorana. Ovisno o državi u kojoj se nalazi vaš restoran, možda ćete imati zakonsko vrijeme zatvaranja, odnosno vrijeme u danu kada restoran mora biti zatvoren. Međutim, različite države u Njemačkoj imaju različite zakone. Primjerice, u Baden-Württembergu restorani i kafići noć prije radnog dana ne smiju biti otvoreni nakon 3:00. Međutim, prije subote i nedjelje vrijeme zatvaranja produljeno je na 5:00. Bilo kojeg dana restoran ponovno možete otvoriti u 6:00. Za državne praznike vrijede različita vremena zatvaranja restorana.

ZAMP - dozvola za reprodukciju glazbe. Ako u restoranu želite reproducirati glazbu, to morate prijaviti udruzi ZAMP. Morat ćete platiti naknadu udruzi ZAMP ovisno o količini glazbe koju želite puštati.

3.3 Zahtjevi za označavanje i određivanje cijena

Zahtjevi za označavanje sastojaka na jelovniku. Kao vlasnik restorana na jelovniku morate označiti određene sastojke, posebno aditive. Taj zahtjev proizlazi iz europske uredbe o dodacima hrani.

Tvari koje morate označiti su konzervansi, bojila, sladila, pojačivači okusa, fosfat, sumpor, kinin i kofein. Restorani obično označavaju te tvari tako da ih numeriraju, dodaju brojeve namirnicama te prilože kazalo na zadnjoj stranici jelovnika. Svoje goste morate obavijestiti i o alergenima. Alergeni koje je potrebno navesti na jelovniku su gluten, rakovi, jaja, riba, kikiriki, soja, mlijeko, mahunarke, celer, senf, sezam, sumporni dioksid i sulfati, mekušci i lupina.

Propisi o iskazivanju cijena stavki jelanika. Propisima za iskazivanje cijena regulira se način na koji trebate istaknuti cijene stavki jelovnika za svoje goste. Općenito, iskazana cijena mora biti krajnja cijena koju će gost platiti, uključujući sve poreze.

3.4. Zakoni o maloljetnicima i nepušačima

Zakoni o zaštiti mladih. U zakonima o zaštiti mladih mogu se naći brojna pravila koja se odnose na restorane. Kao prvo, u svakom objektu koji poslužuje alkohol, a to uključuje većinu restorana, djeca mlađa od 16 godina smiju boraviti samo od 5:00 do 12:00, ako nisu u pratnji roditelja ili skrbnika. Međutim, ako su u pratnji roditelja ili skrbnika, nema ograničenja u tom smislu. Drugo, nije dopušteno posluživati alkohol djeci mlađoj od 16 godina. Mlađima od 18 godina smiju se posluživati samo pića s nižim udjelom alkohola, kao što su vino, pivo i pjenušava vina.

Zakoni o zaštiti nepušača. U Njemačkoj je na snazi opća zabrana pušenja u restoranima. Međutim, postoje iznimke, primjerice ako restoran ima zasebnu prostoriju za pušenje ili ako restoran dopušta ulazak samo odraslim osobama, odnosno starijima od 18 godina.

Preporučujemo da pročitate te zakone i propise jer postoje mnoge smjernice koje trebate slijediti.

4. MOGUĆI PRAVNI OBLICI VAŠEG RESTORANA

Pravni oblici resotrana

Pri registraciji djelatnosti restorana možete birati između četiri različita pravna oblika. Restoran možete registrirati kao:

  • obrt,
  • društvo građanskog prava,
  • društvo s ograničenom odgovornošću,
  • manje društvo s ograničenom odgovornošću.

Preporučuje se provesti opsežno istraživanje tih različitih pravnih oblika i pronaći onaj koji odgovara vašim osobnim željama.
Ako se želite registrirati kao obrtnik ili društvo građanskog prava, morate otići do ovlaštenog ureda i registrirati restoran. Ako se želite registrirati kao tvrtka s ograničenom odgovornošću, najprije morate posjetiti trgovački registar i zatim se uputiti do ovlaštenog ureda. Nakon što registrirate restoran, kontaktirat će vas Porezna uprava kako bi vas obavijestila o poreznim zahtjevima. Osim toga, morat ćete registrirati restoran u trgovinskoj i industrijskoj komori kako biste dobili prethodno spomenutu dozvolu za restoran.


Da rezimiramo

5. SAŽETAK - DOZVOLE I PROPISI ZA VAŠ RESTORAN

Sažetak

Sve navedene dozvole, potvrde, pravila i propisi vrlo su važni za vaš restoran. Međutim, zdravstvena potvrda i dozvola za restoran predstavljaju osnovu i najvažniji su zahtjevi. Mi u METRO-u preporučujemo vam da prođete kroz ovaj pregled, obratite se nadležnim uredima, pribavite dodatne informacije specifične za vaše osobne planove s restoranom te da se pobrinete da svaku dozvolu i potvrdu zatražite više tjedana ili mjeseci prije planiranog datuma otvaranja.

Zahtjevi mogu biti zbunjujući, no trebate ostati mirni, taj je postupak prošao svaki restoran prije vas, pa isto možete i vi. Samo polako i neka vam pomoć bude pri ruci kako biste mogli sve koordinirati.

Često postavljana pitanja

6. ČESTO POSTAVLJANA PITANJA - DOZVOLE I PROPISI ZA VAŠ RESTORAN

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se