KAKO OTVORITI POKRETNI UGOSTITELJSKI OBJEKT (‘FOOD TRUCK’) 

Food truck

Poslovanje pokretnih ugostiteljskih objekata odnosno kamiona za posluživanje hrane (food truck) raste velikom brzinom i postaje sve popularnije. Jedan od razloga je njegova fleksibilnost, jer takav restoran nije vezan za jedno mjesto. Ako želite postati sretnim vlasnikom pokretnog ugostiteljskog objekta, ali ne znate gdje početi, tu smo da vam pomognemo u tom pothvatu.

Proučavanje restoranske scene pokretnih ugostiteljskih objekata

1. OSNOVNO O POSLOVANJU POKRETNIH UGOSTITELJSKIH OBJEKATA

1.1 Budite svjesni prednosti i nedostataka

Sve u životu ima svoje pozitivne i negativne strane. Pokretni ugostiteljski objekti jedinstvena su vrsta posla. Dakle, morate znati sve njegove dobre i loše aspekte. To vam pomaže bolje razumjeti prirodu tog posla i probleme koji se mogu pojaviti.

Prednosti pokretnog ugostiteljskog objekta

  • Mobilnost: Kao što je već spomenuto, pokretni ugostiteljski objekt (kamion za posluživanje hrane) nije fiksiran za jedno mjesto. Može se lako premjestiti s jednog mjesta na drugo. Time se proširuje baza kupaca i ciljna skupina te povećava potencijal uspješnog oglašavanja vašeg poslovanja.
  • Fleksibilnost: Ovakvo poslovanje omogućuje vam ponudite svježu hranu na posebnim događajima i festivalima. Lakše je prilagođavati i mijenjati ponudu hrane i jelovnika kad vodite ovakav tip restorana.
  • Porezni odbici: Vlasnici ‘klasičnih’ restorana obvezni su plaćati mnoge poreze koje vlasnici pokretnih ugostiteljskih objekata ne moraju.

Izazovi posjedovanja pokretnog ugostiteljskog objekta

  • Konkurencija: Konkurencija je sve veća i sve je teže držati korak s ostalim restoranima, posebice sada kada tržište ovakvih ugostiteljskih objekata cvjeta. Morate osmisliti dobar koncept koji vas izdvaja od konkurencije.
  • Dugo radno vrijeme: Imajte na umu da ovakav tip poslovanja može zahtijevati mnogo sati rada, posebno na događanjima i festivalima. Ako niste prisutni na takvim događanjima, konkurenti će biti u prednosti.
  • Ograničenja prostornog uređenja: Pokretni ugostiteljski objekt odnosno kamion za posluživanje hrane ne može se bilo gdje smjestiti. Dakle, uvijek morate biti informirani i biti u toku s ograničenjima prostornog uređenja i pripadajućim zakonima. Informirajte se o tome gdje možete parkirati kamion i koliko dugo možete ostati tamo..

Food truck

1.2 Istraživanje industrije

Prije nego što uopće počnete ulagati u svoj kamion, pobrinite se da točno znate što vas čeka u ovoj industriji i tko vam je konkurencija. Uostalom, morate se uspjeti istaknuti na postojećem tržištu. Dakle, istražite i informirajte se o sljedećem:

  • Postojećim ugostiteljskim objektima takvog tipa i poslovnim idejama
  • Demografiji grada
  • Ograničenjima prostornog uređenja i mjestima gdje možete parkirati svoj kamion
  • Prometnim mjestima i vremenskim razdobljima kao i dobrim lokacijama za privlačenje kupaca.

Također je vrlo važno znati postoji li u vašem gradu ili na vašem području potražnja za pokretnim ugostiteljskim objektima i ima li već mnogo takvih restorana koji tu posluju. Ako već postoji velika ponuda, razmislite o preseljenju kamiona u drugo područje ili drugi grad.

Stavljanje svojih ideja na papir

2. RAZRADA DETALJA POSLOVANJA VAŠEG POKRETNOG UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

Uživajte u poslu

2.1 Definiranje koncepta

Kada je riječ o odabiru pravog koncepta, pogledajte što zanima vaše buduće goste i kakvu ponudu jela oni žele od takvih restorana. Također, oživite svoju maštu, ideje i snove i kombinirajte svoje interese s njihovim kako biste stvorili jedinstven i izvanredan poslovni koncept pokretnog ugostiteljskog objekta. Vaš koncept definira vrstu hrane koju želite posluživati te kako želite poslužiti i pakirati vaša jela. Povezano s tim, također ćete odabrati dizajn za vaš mobilni restoran koji je u skladu s vašim konceptom. Na kraju ćete odlučiti o nazivu i logotipu koji na odgovarajući način predstavlja i odgovara vašem poslovanju. Naziv i logotip također bi trebali biti u skladu s dizajnom kamiona i jelima koje poslužujete te bi trebali imati sljedeće značajke:

  • Budite jedinstveni i lako pamtljivi
  • Predstavite svoje poslovanje i privucite pažnju ljudi     
  • Izrazite svoje namjere, ali nemojte biti previše specifični

Nemojte zanemariti ovu točku ili joj pridavati manje pažnje nego što zaslužuje. Dobro promišljen koncept, privlačan logotip i dobar dizajn koji je u skladu sa svim ostalim značajkama poslovanja imaju ogroman utjecaj na vaše klijente. Mnogi ljudi sude po izgledu i estetici, a dobar logotip i naziv duboko će se usaditi u njihova sjećanja. Ako je vaša hrana ukusna i dobro poslužena, ništa vam ne stoji na putu ka uspjehu.

Papirologija

2.2 Pisanje poslovnog plana za pokretni ugostiteljski objekt

Bez plana nema posla. Svaki uspješan poduzetnik provodi puno vremena pišući poslovni plan i raspisujući sve aspekte svog poslovanja na papir. Dakle, nakon što se odlučite na koncept i dovršite dizajn vašeg ‘restorana-kamiona’, počnite pisati svoj poslovni plan. To će vam pomoći da razradite sve detalje poslovanja prije nego što uložite sav novac u njega. Poslovni plan također pomaže privući potencijalne investitore i poslovne partnere, pa uložite mnogo vremena u njega i razradite ga što je moguće jasnije i promišljenije. Vaš poslovni plan trebao bi sadržavati sljedeća poglavlja:

  • Sažetak: Osoba koja čita vaš poslovni plan prvo će pročitati sažetak, a zatim odlučiti je li vrijedno pročitati cijeli plan. Dakle, u ovom odjeljku sažmite svoj poslovni identitet, koncept, ideje i ciljeve.
  • Opis poduzeća: Detaljno opišite zašto ste odlučili otvoriti pokretni ugostiteljski objekt, kako će on izgledati, kakva jela ćete posluživati, mjesta na kojima ćete ga parkirati i po čemu je vaš restoran drugačiji od ostalih sličnih restorana.
  • Opis poduzeća:: Detaljno opišite zašto ste odlučili otvoriti pokretni ugostiteljski objekt, kako će on izgledati, kakva jela ćete posluživati, mjesta na kojima ćete ga parkirati i po čemu je vaš restoran drugačiji od ostalih sličnih restorana.
  • Analiza tržišta: Procijenite tko su vaši konkurenti. Ova točka uključuje i demografsku analizu; tko će biti vaši klijenti i što oni traže. Također biste trebali prikazati kako će izgledati vaša statistika uspjeha ovisno o konkurentima i gdje će se kamion nalaziti.
  • Organizacija i upravljanje: U ovom poglavlju razradite poslovni organizacijski sustav. Odredite koliko će zaposlenika poduzeće imati i odlučite o unutarnjoj strukturi poduzeća.
  • Usluge i proizvodi: ružite detaljan uvid u vaš jelovnik i navedite opcije za sezonske ili druge izmjene jelovnika.
  • Marketinška i prodajna strategija: Cilj je ovog poglavlja uspostaviti marketinški i reklamni plan kako bi privukli pažnju kupaca. To može uključivati izradu mrežne stranice, osmišljavanje oglašavanja na društvenim mrežama ili dijeljenje letaka uoči i tijekom otvaranja restorana.
  • Strategija financiranja: Samo nekolicina ljudi ima dovoljno novca za samostalno pokretanje posla. Većina će morati dobro razmisliti o tome kako financirati projekt. Možda ćete uzeti u obzir dizanje kredita ili traženje investitora ili poslovnih partnera. Također možete razmisliti i o skupnom financiranju.
  • Financijska predviđanja: U ovom poglavlju trebalo bi procijeniti troškove otvaranja pokretnog ugostiteljskog objekta. Također bi trebalo predvidjeti prihode i ishode te planirati budućnost.
  • Dodatak: Ovdje možete dodati sve dodatne informacije i poslovne aspekte.

Imajte na umu da poslovni plan nije statičan, već vrlo dinamičan. Temelj bi trebao ostati isti, ali uvijek možete prilagoditi i promijeniti poglavlja koja se tiču usluga i proizvoda te analize tržišta. Uvijek prilagodite svoj plan zahtjevima i potrebama svojih klijenata i njihovim povratnim informacijama.
Naučite kako napisati poslovni plan za ugostiteljstvo

 
Learn how to write a gastronomy business plan
Financing and Requirements

3. IZRADA PAPIROLOGIJE ZA OTVARANJE POKRETNOG UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

3.1 Osiguravanje financijskih sredstava

Do sada ste to već trebali razraditi u svom poslovnom planu. Sada je vrijeme da dobijete novac koji vam je potreban i počnete ulagati. Kada je riječ o financiranju vašeg projekta, postoji mnogo različitih opcija koje možete odabrati: 

  • Sponzorstvo
  • Poslovni ili osobni investitori
  • Skupno financiranje
  • Mikrozajmovi za mala poduzeća
  • Poslovna kreditna kartica
  • Zajmovi za opremu i programi financiranja

 

3.2 Izdavanje dozvola za otvaranje pokrtnog ugostiteljskog objekta

Svako poduzeće mora biti zakonski registrirano. Samo tako možete voditi svoje poslovanje i istovremeno osigurati svoja prava. Potrebne dozvole razlikuju se od zemlje do zemlje, pa čak i od grada do grada. Stoga se informirajte o svim zahtjevima i obrascima koje trebate ispuniti.

Potrebne dozvole uključuju dozvolu za rad, identifikacijski broj poslodavca i dozvolu za posluživanje hrane, baš kao kod otvaranja ‘običnog’ restorana. Osim toga, za vaš kamion trebat će vam dozvola za pripremu i posluživanje jela u pokretnom objektu te lokacijska i parkirna dozvola.

Troškovi pokretanja pokretnog restorana-kamiona

4. KUPNJA KAMIONA PRILAGOĐENOG ZA POSLUŽIVANJE HRANE

Food truck

4.1 Kupnja kamiona prilagođenog za posluživanje hrane

Većina vašeg budžeta će biti usmjerena na kupnju kamiona prilagođenog za pripremu i posluživanje hrane, koji je temelj vašeg poslovanja. Stoga biste trebali odabrati onaj koji je kvalitetan i dugotrajan te dobro služi vašem poslovanju. Prilikom odabira pravog vozila, trebate uzeti u obzir sljedeće čimbenike:

  • Hoćete li iznajmiti ili kupiti kamion?
  • Hoćete li odabrati novi ili rabljeni kamion?
  • Tko je renomirani trgovac kamionima za posluživanje hrane?
  • Kako ćete morati prilagoditi kamion prema vašem konceptu i dizajnu?

Ne zaboravite na kupnju osiguranja za vozilo. Također, morat ćete registrirati vozilo u sklopu svog poslovanja kako biste ga mogli parkirati na ulicama.

ugostiteljski objekt

4.2 Kupnja opreme

Sada, nakon što ste kupili kamion, sljedeći je korak obnoviti ga i opremiti prostor po svojoj želji. Također, morate kupiti sve važne proizvode i uređaje koji su vam potrebni za rad. To može uključivati sljedeće:

  • Oprema za kuhanje kao što su roštilji, friteze, tosteri, itd.
  • Oprema za skladištenje i čuvanje hrane u toplom i hladnom režimu
  • Oprema za pripremu hrane kao što su radne ploče i stolovi, noževi, daske za rezanje, termometri, itd.
  • Oprema za posluživanje kao što su salvete, čaše, tanjuri, itd.
  • Rashladna oprema
  • Oprema za čišćenje i održavanje kao što su sudoperi, podni otirači, kante za smeće i kontejneri za recikliranje, itd.
Sve što trebate za vaš kamion s hranom
Pripremite vaš food kamion za poslovanje! Pregledajte naš široki asortiman proizvoda i opreme. 
Pogledajte naš profesionalni asortiman
Sustav naplate i marketing

5. PRVI KORACI PRI OTVARANJU POKRETNOG UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

5.1 Odabir POS sistema

Prije službenog početka poslovanja razmislite o dobrom sustavu naplate jer neće svaki kupac plaćati gotovinom. Odabir prihvaćanja samo gotovinskih plaćanja ograničit će vašu bazu klijenata. Dakle, trebat će vam samostalni mobilni POS uređaji kako biste mogli naplaćivati kreditnim i debitnim karticama. Međutim, postoji mogućnost da je za rad ovog sustava potreban je pristup internetu.

Još jedan dobar sustav je Toast POS sustav. Taj sustav omogućuje kupcima da naruče i plate svoju hranu putem interneta telefonom i pošalju vam narudžbu. Možete odmah početi pripremati hranu dok kupac ne dođe do vaše lokacije. To štedi vrijeme i vama i kupcima, a također je ekološki prihvatljiva mogućnost za preuzimanje narudžbi. Međutim, i za to je potreban pristup internetu.

 

5.2 Marketing i oglašavanje poslovanja

Sada je vrijeme za promoviranje poslovanja i širenje informacija o poduzeću. To je najvažnije za poslovanje ‘mobilnih’ restorana s obzirom na to da se oni stalno kreću okolo. Za početak, izradite mrežnu stranicu i stvorite prisutnost na društvenim mrežama. Kupcima također možete ponuditi opciju praćenja vozila kako bi mogli vidjeti trenutnu lokaciju kamiona.

Druge marketinške strategije uključuju prikazivanje logotipa vašeg brenda na što je moguće veći i privlačniji način. Također, budite prisutni na događanjima i festivalima. Možete čak i prodavati artikle i proizvode s logotipom i nazivom vašeg poduzeća.
Pogledajte kako možete promovirati svoje poslovanje

Pogledajte kako promovirati vaše poslovanje
Ukratko

6. SAŽETAK - KAKO OTVORITI POKRETNI UGOSTITELJSKI OBJEKT

Zadovoljan gost

Ukratko, sljedeći koraci važni su za otvaranje pokretnog ugostiteljskog objekta:

  • Napravite popis prednosti i nedostataka koje nudi ovakav tip poslovanja.
  • Proučite konkurenciju i istražite što je više moguće o toj temi.
  • Izradite koncept i napišite poslovni plan.
  • Ne zaboravite prikupiti sve važne dozvole.
  • Tada možete kupiti kamion prilagođen za posluživanje hrane i sve ostalo što vam je potrebno.
    Ovi koraci pomoći će vam voditi računa o svemu.
Česta pitanja

7. NAJČEŠĆA PITANJA – KAKO OTVORITI POKRETNI UGOSTITELJSKI OBJEKT

Ne propustite pogodnosti kupovine u METROu
METRO  KARTICA
prijavite se jednostavno i brzo
Postanite METRO kupac uz samo par klikova
Saznajte više
METRO DOSTAVA
Ugostitelj ste i želite dostavu
Jednostavni, brzo, pod strogim nadzorom kvalitete proizvoda. Provjerite naše uvijete i postanite dostavn kupac
Saznajte više