kako otvoriti hotel

Otvaranje hotela

Turistička industrija raste više nego ikad. Dakle, otvaranje hotela jedan je od najperspektivnijih poslova, naravno ako se radi kako treba. Ovdje smo da vam pomognemo da ostvarite svoj hotelijerski san. Želimo vam ovo putovanje učiniti što lakšim i uspješnijim.

O hotelima: Definicija, mogućnosti i vrste vlasništva

1. O OSNOVAMA VOĐENJA HOTELA

Recepcija

1.1 Znanje definicije

Ako želite otvoriti hotel, prvo morate znati njegovu definiciju jer definicija obuhvaća neke važne kriterije. Samo ako su ti kriteriji ispunjeni, vi zapravo otvarate hotel, a ne pansion ili nešto drugo. Hotel mora zadovoljiti sljedeće kriterije i imati sljedeće karakteristike: 

  • Recepcija
  • Dnevno čišćenje sobe
  • Najmanje jedan restoran za goste
  • Najmanje 20 soba za goste

wellness

1.2 Pronalaženje prave opcije

Tkogod želi otvoriti hotel ima nekoliko opcija za početak. Ova odluka vrlo je važna jer određuje svaki sljedeći korak. U nastavku navodimo nekoliko opcija.

  • Preuzimanje poduzeća: U ovom slučaju vi nastavljate upravljati postojećim hotelom. Prednosti: znate točno koliko će vas koštati preuzimanje i sve teškoće osnivanja nestaju. Također, već imate postojeću bazu klijenata. Nedostaci: imate ograničene mogućnosti za implementaciju vlastitih poslovnih ideja.
  • Osnivanje novog hotela: Vi krećete razvijati svoj hotel od nule. Prednosti: sve mogućnosti su otvorene za razvoj vlastitog koncepta i slobodni ste provesti svoje ideje i maštu u djelo. Nedostaci: to će zahtijevati više vremena, truda i novca, a i sam proces je teže ostvariti. Također, morat ćete razmišljati o dobroj marketinškoj strategiji kako biste pokrenuli posao.
  • Franšizni sustav: Franšiza je način otvaranja hotela u suradnji s određenim brendom. Prednosti: steći ćete povjerenje korisnika ovog brenda. Također, međunarodni odjel za marketing određenog brenda pomoći će vam s pokretanjem hotela, a brend će vam osigurati i financijsku potporu. Nedostaci: baš kao i kod preuzimanja postojećeg poduzeća, ograničeni ste u provođenju svojih ideja. Također, dio vašeg prihoda ići će franšiznom partneru.
Uređenje hotela

1.3 Definiranje koncepta

Hotel nije samo hotel. Postoje svakakvi hoteli. Da, svi imaju jednu zajedničku stvar: ugošćuju goste. No, još uvijek postoje mnoge vrste hotela, definirane po kategoriji.

  • Poslovni hoteli: Ova vrsta uglavnom je usmjerena na poslovne putnike i obično se nalazi u centru grada ili u popularnim poslovnim četvrtima. No, čak i turisti i male konferencijske grupe vole boraviti u poslovnom hotelu. Obično u ponudi imaju konferencijske dvorane, jutarnju kavu, besplatne lokalne telefonske pozive itd.
  • Aerodromski hoteli: Ovi hoteli prvenstveno ugošćuju poslovne klijente i zrakoplovne putnike koji moraju dugo čekati na tranzitne letove ili su im letovi otkazani. Također, zrakoplovna posada ili osoblje često ovdje provode noć.
  • Apartmanski hoteli: Ova vrsta hotela trenutno je u trendu. Hotel nudi apartman s dnevnim boravkom i zasebnom spavaćom sobom. Apartmanski hoteli uglavnom privlače poslovne ljude, odvjetnike i sl.
  • Odmorišni (resort) hoteli: Ove građevine nalaze se u mjestima daleko od gradova kao što su planine, plaže ili otoci. Stoga imaju brojne rekreacijske sadržaje. U takvu vrstu sadržaja ubrajaju se sportska igrališta, bazeni, teretane, toplice i kozmetički centre, razne vrste restorana, diskoteke itd. Takvi hoteli imaju bogat zabavni program kako bi gosti mogli pronaći sve što im je potrebno na odmoru.
  • Moteli: Ovo je hotel smješten u blizini glavne autoceste. To je jeftina opcija za putnike kojima je potreban odmor na dugim putovanjima automobilom.
Putting your Ideas on Paper

2. IZRADA SAVRŠENOG POSLOVNOG PLANA ZA HOTEL

Izrada dobrog poslovnog plana neophodna je prilikom traženja financijske potpore od banaka ili poslovnih partnera. No, to je također korisno i za osnivanje hotela. Služi kao vodič tijekom cijelog procesa i pomaže u definiranju daljnjih planova. Kada je riječ o izradi poslovnog plana, trebali biste razmotriti sljedeće točke.

Troškovi hotela

2.1 Uzimanje u obzir pravni oblik poslovanja

Kada je riječ o odabiru pravnog oblika vašeg poslovanje, trebali biste se zapitati: Pokrećem li posao sam ili skupa s timom? Koliko je vlasničkog kapitala dostupno za osnivanje hotela? Razmišljam li o podršci investitora i poslovnih partnerima u osnivanju hotela? Nakon odabira odgovarajućeg pravnog oblika, naznačite to u svom poslovnom planu i detaljno ga opišite.

2.2 Odabir lokacije hotela

Ovdje biste trebali jasno i promišljeno opisati zašto ste odabrali određenu lokaciju. Prije donošenja bilo kakve odluke, razmislite o sljedećim aspektima:

  • Lokacije znamenitosti: Ovisno o vrsti hotela koji odaberete, to mogu biti klasične gradske atrakcije, planine, mora i oceani, shopping ulice, diskoteke i još mnogo toga.
  • Mirna lokacija: Hoteli su stvoreni za putnike koji traže odmor, a odmor zahtijeva tišinu. Stoga, čak i ako je hotel u sredini grada, pokušajte pronaći mjesto koje nije izravno smješteno kraj prometnih ulica i križanja. Motel je iznimka, naravno.
  • Dobra infrastruktura: Pobrinite se da lokacija ima dobru prometnu povezanost i druge sadržaje kao što je dobra ponuda trgovina i dostupnost medicinske pomoći u blizini. Na te je čimbenike lako djelovati ako se hotel nalazi u gradu, no mnogo je teže što je hotel udaljeniji od grada. Ako odaberete lokaciju koja je daleko od grada, barem jedna autobusna stanica trebala bi biti u blizini hotela jer ne putuje svatko automobilom.
  • Konkurencija: Idealno je otvoriti hotel na mjestu gdje nema drugih hotela. Ako to nije moguće, pobrinite se da vaš hotel bude poseban i drugačiji od konkurencije.
 

2.3 Analiza stanja na tržištu

Ova točka ide ruku pod ruku s odabirom prave lokacije. Ako želite otvoriti hotel, morate znati njegov potencijal za uspjeh. Potražite mjesta gdje nedostaje hotela. Ako ne možete pronaći takva mjesta, dobro upoznajte svoju lokaciju. Upoznajte se s okolnim hotelima i saznajte kakvi su vam konkurenti. U tu svrhu vrlo je korisno odabrati i analizirati pet do sedam hotela u blizini. Proučite njihovu strategiju i njihovu ciljnu publiku. Također, fotografirajte hotele na licu mjesta. Možete se prenoćiti u nekim od tih hotela i stupiti u kontakt s gostima i zaposlenicima kako biste dobili informacije iz prve ruke.

 

2.4 Budite jedinstveni

Kada je riječ o vašim konkurentima, važno je ponuditi nešto što oni ne nude. Morate biti jedinstveni i istaknuti se kako biste mogli držati korak s njima na tržištu. U ovom trenutku, trebali biste definirati jednu stvar koja čini vaš posao posebnim. Na primjer, možete ponuditi izvanredan dizajn, usluge čuvanja djece ili olakšani sustav prijave i odjave iz hotela.

 

2.5 Određivanje ciljne skupine

Već smo dovoljno naglasili važnost ciljne publike, posebno kada je riječ o odabiru koncepta i lokacije. No, ovdje biste trebali detaljno razmisliti o vašim budućim gostima i napraviti demografsku analizu. Procijenite njihovu dob, prihode, radna mjesta i ono što traže od odabrane vrste hotela.

 

2.6 Izrada marketinške strategije

Ova točka zahtijeva dubinsku analizu ciljne skupine jer ako znate očekivanja i preferencije ciljne publike, možete odabrati najbolju marketinšku strategiju.

U svakom slučaju, ne smijete propustiti izraditi mrežnu stranicu sa svim važnim informacijama. Također, prisutnost na društvenim mrežama nikada nije loša ideja.

Kako biste oglasili otvaranje svog hotela, razmislite o dijeljenju letaka. Također, ponude i popusti uoči otvaranja hotela privući će goste. Možete pokušati surađivati i s internetskim portalima za rezervaciju smještaja. Oni čak mogu promovirati vaš hotel u zamjenu za dobru isplatu. Dodajte ove troškove u svoju projekciju troškova.

Naučite kako napisati poslovni plan za ugostiteljstvo
Financiranje hotela i izvori financiranja

3. IZRADA FINANCIJSKOG PLANA ZA HOTEL

Financiranje hotela

3.1 Izrada projekcije troškova/troškovnika/procjene troškova*

Otvaranje hotela nije jeftino. Stoga vam je potreban dobar pregled troškova kako biste znali koliko će to sve koštati i na što trošite novac. Imajte na umu da nećete samo kupiti nekretnine, već i ulagati u zaposlenike i svoj hotelski tim. Troškove možete podijeliti u tri kategorije:

  • Troškovi osnivanja poduzeća: Oni uključuju troškove obrazovanja, dobivanje dozvola te kupnju nekretnina.
  • Fiksni troškovi: Ako iznajmljujete nekretnine, najamnina spada u ovu kategoriju. Također, trebali biste razmišljati o osiguranju, struji, plinu, internetu, računima za vodu i još mnogo toga. Čak i plaća za zaposlenike pripada ovoj kategoriji.
  • Varijabilni troškovi: To uključuje sve troškove koji rastu zajedno s prihodima. Imajte na umu da ništa ne ide uvijek točno po planu. Uvijek se može dogoditi nešto nepredviđeno. Dakle, uvijek imajte poseban budžet za takve slučajeve i događaje.

 

3.2 Izrada budžeta

Ovo je vrlo težak zadatak, baš kao i izrada projekcije troškova. Ovdje biste trebali definirati koji su vaši rasponi cijena i koliko su gosti spremni platiti za noćenje, usluge, hranu i pića. Također, trebali biste izračunati i zabilježiti troškove rada. Trebali biste usporediti zaradu i potrošnju. Možete si pomoći analizirajući financijske budžete drugih hotela.

 

3.3 Izrada financijskog plana

Gotovo je nemoguće otvoriti hotel vlastitim novcem zbog visokih cijena namještaja i iznosa ulaganja. Postoje tri moguća načina financiranja otvaranja hotela:

  • Dizanje kredita u banci
  • Privlačenje investitora
  • Sudjelovanje u programima javne potpore

Odabir kredita je riskantnije, ali vam daje mogućnost izbora. Investitori, međutim, mogu ograničiti vaše ideje i maštu.

SVE ŠTO VAŠ hotel TREBA
Pripremite svoj hotel za posao! Pregledajte naš široki asortiman komercijalnih potrepština i opreme. 
Provjerite našu ponudu
Pokretanje hotela

4. PRIPREMA ZA OTVARANJE HOTELA

Eventi i događanja

4.1 Registracija poduzeća

Nakon pažljivo provedenog procesa planiranja i odabira prave lokacije, vrijeme je da vaše poduzeće postane službeno. Pobrinite se da dobijete sve dozvole potrebne za rad vašeg hotela. Imajte na umu da ćete također imati restoran u svom hotelu koji zahtijeva papirologiju. Budući da se potrebni papiri razlikuju od grada do grada, informirajte se o svemu što vam je potrebno i predajte sve uredno i što je prije moguće kako biste uštedjeli vrijeme i novac. Također, ne zaboravite na osiguranje.

 

4.2 Poduzimanje posljednjih koraka

Sada možete početi postavljati završne elemente u svom hotelu. Sada je također vrijeme za traženje osoblja i izgradnju snažnog tima s kojim možete podijeliti svoj uspjeh.

Ukratko

5. SAŽETAK – OTVARANJE HOTELA

Nakon izrade koncepta, mjeseci napornog rada, planiranja i priprema, vrijeme je za otvaranje hotela i primanje prvih gostiju. Budite fleksibilni. Pitajte svoje klijente za njihovo mišljenje o hotelu i prilagodite se njihovim potrebama. Ovo je posljednji i ključni korak za vođenje uspješnog hotela i održavanje poslovanja na životu.
Česta pitanja

6. ČESTA PITANJA - KAKO OTVORITI RESTORAN

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se