KAKO IZRADITI JELOVNIK ZA RESTORAN

Meni vašeg sestorana

Svaki uspješan restoran nudi odličan jelovnik koji privlači klijente. Dobro osmišljen i dizajniran jelovnik poboljšat će iskustvo gostiju i učiniti Vaš posao profitabilnim. Iako je sam izgled jelovnika vrlo važan, još je važnije da je njegov sadržaj uzbudljiv i zanimljiv. Mi u METRO-u želimo Vas provesti kroz korake za izradu savršenog jelovnika.

Određivanje stavki na jelovniku

1. ODLUČIVANJE O STAVKAMA NA JELOVNIKU

Kako izraditi meni vašeg restorana

Najprije morate napraviti popis hrane i pića koje ćete posluživati u restoranu. U taj postupak svakako uključite glavnog kuhara jer je on taj koji će pripremati hranu. Potencijalne stavke na jelovniku najlakše je kategorizirati prema četirima osnovnima kategorijama koje se mogu pronaći na gotovo svakom jelovniku: 

  • predjela,
  • glavna jela,
  • deserti,
  • pića.

Kategorije ćete možda morati prilagoditi vrsti Vaše kuhinje. Pokušajte pronaći kombinaciju dobro poznatih, možda čak i tradicionalnih jela, te neobičnih, posebnih jela. Morate uzeti u obzir ograničenja u prehrani i prehrambene navike kao što su intolerancija na laktozu ili gluten, veganska i vegetarijanska prehrana. U današnje vrijeme restorani koji nemaju u ponudi barem jedno vegetarijansko jelo gube na popularnosti i smatraju se nedoraslima za suvremeni način prehrane. Preporučamo da ponudite i dječje obroke.

Što se tiče broja jela na jelovniku, mi u METRO-u držimo se načela „manje je više“. Previše jela može zbuniti goste, a to svakako želite izbjeći. Jednostavniji jelovnik povećat će profitabilnost restorana.

Stavke na jelovniku uglavnom vrlo su individualne i ovise o kuhinji i iskustvu koje želite ponuditi.

Organizacija jelovnika

2. REDOSLIJED STAVKI NA JELOVNIKU

Menu items order

Prethodno spomenute kategorije predjela, glavnih jela, deserta i pića pružaju uvid u organizaciju stavki na jelovniku.

Nakon što ste odabrali različita jela za svaku kategoriju, morate ih posložiti unutar kategorije.

Možda bi bilo poželjno prvo navesti namirnice s visokom profitnom maržom kako biste skrenuli pozornost gostiju na to jelo. Popularna jela također bi trebala stajati pri vrhu svake kategorije.

Kako opisati hranu na jelovniku

3. IZRADA OPISA ZA STAVKE NA JELOVNIKU

Opišite individualne stavke na jelovniku na način koji će privući interes kupaca i od kojeg će dobiti zazubice. Opis bi trebao dočarati priču koja stoji iza svakog jela.

Pitajte glavnog kuhara odakle mu inspiracija za jelo, o porijeklu sastojaka i osjećaju koje bi svako jelo trebalo izazvati kod klijenata, no, nemojte da opis bude predugačak. Navedite najvažnije informacije na način koji je jednostavan za čitanje. METRO preporuča da pri opisu sastojaka rabite opisne pridjeve koji će dočarati koliko su ukusni.

Određivanje cijena

4. ODREĐIVANJE CIJENA JELA

Restaurant menu pricing

Od klijenata ne smijete skrivati cijenu stavki na jelovniku. Određivanje prikladne cijene pomoću koje ćete ostvariti profit, a da pritom klijenti ne preplate jelo može biti izazovno. Morate analizirati troškove pojedinih jela i predviđanja po pitanju prodaje. Taj se postupak nikad ne smije temeljiti na pretpostavkama i procjenama već na točnim brojevima.

Pri dodavanju cijena na jelovnik, možda bi bilo korisno da ih ne navedete u stupcu iza svakog jela jer ih je tako lakše usporediti, što bi moglo navesti kupce da češće biraju jela koja su jeftinija.

Povećajte svoj profit
Izračunajte optimalnu cijenu za svako svoje jelo i pohranite svoje recepte na jednom mjestu uz DISH MenuKit.
Otkrij DISH MenuKit
Rad na dizajnu jelovnika

5. DIZAJNIRANJE JELOVNIKA

Kada ste odredili artikle, redoslijed, opis i cijene, vrijeme je da dizajnirate jelovnik za restoran.

Odabir boja dizajna

5.1 Odabir boja

Odabir boja važan je aspekt u izradi dotjeranog jelovnika. Ako ste već odabrali boje za restoran, iste boje trebali biste rabiti i za jelovnik.

Ako još niste odabrali boje, istražite kako različite boje utječu na goste. Hoće li određene boje biti prikladne ovisi o tome je li ambijent u Vašem restoranu mirniji ili živahniji.

Ako pak želite uštedjeti na tiskanju jelovnika, držite se crno-bijele kombinacije.

Odabir layouta dizajna

5.2 Odabir sheme dizajna

Nakon odabira boja, morate razmisliti o izgledu jelovnika. Izgled uključuje raspored i font. Ako ste već odabrali određeni font za neke druge aspekte restorana, bilo bi lijepo vidjeti isti font u jelovniku - time ćete dobiti uredan, usklađen izgled. Vrlo je važno da je font ugodan oku i čitak. Najprofitabilnija jela smjestite u sredinu i gornji lijevi ili desni kut jer je to područje koje će klijent najprije pogledati. Ako Vam budžet dozvoljava, možete zaposliti profesionalnog dizajnera.

Vaš je osobni izbor hoćete li u jelovnik uvrstiti i slike. Iako slike gostima pomažu da si predoče jela, one im mogu i odvući pažnju, a jelovnik može izgledati prenatrpano.

Vrijeme je za tisak!

6. TISAK JELOVNIKA

Vaš jelovnik

Nakon lekture, jelovnik može ići u tisak. Jelovnici se obično ispisuju na visokokvalitetnom papiru, a mogu se i dodatno obraditi ovisno o konceptu restorana.

Sve u svemu, izradu jelovnika shvatite ozbiljno jer on predstavlja vrata za pristup iskustvu koje restoran pruža.

Često postavljena pitanja

7. ČESTA PITANJA- KAKO IZRADITI JELOVNIK ZA RESTORAN

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se