KONTROLNI POPIS ZA OTVARANJE RESTORANA 

Napravite kontrolnu listu

U našem serijalu „Kako otvoriti restoran“ detaljno smo opisali najvažnije elemente pomoću kojih će Vaš restoran postati uspješan. Vrijeme je da pregledamo sažeti popis zadataka koje morate obaviti kako biste mogli otvoriti restoran. Dobra priprema dovest će Vas do pobjede, a kako biste bili sigurni da imate sve što je potrebno, pripremili smo najpotpunije smjernice koje vode do uspješnog otvaranja restorana!

Proučavanje tržišta

1. ANALIZA TRŽIŠTA PRI OTVARANJU RESTORANA

Dobra analiza

Kada razradite vlastitu ideju za restoran, provedite temeljitu analizu tržišta. Provjerite željenu lokaciju i uzmite u obzir njezine demografske osobine i izgled restorana.

Demografske karakteristike područja trebale bi odgovarati vašoj ciljanoj klijenteli, a stil vašeg restorana trebao bi odgovarati atmosferi mjesta u kojem želite otvoriti restoran. 

Trebate provjeriti i konkurenciju u okolici i razmisliti hoće li vaš koncept donijeti nešto novo. 

Naučite kako istražiti tržište
Razradite ideju

2. KONCEPT RESTORANA

Točno razradite svoju ideju te viziju restorana pretvorite u koherentan koncept. 
Odredite stil restorana - hoće li to biti bar, kafić, restoran brze hrane, elitni restoran, restoran s veganskom ponudom ili pokretni restoran. Stil vašeg restorana određuje i stil posluživanja, vrstu hrane i klijentelu. 
Na tim ćete faktorima izraditi plan za veličinu restorana, broj stolova i radno vrijeme.  

Izgradite identitet 

3. IDENTITET BRENDA 

Vaš identitet

Kako biste upotpunili koncept svog restorana, morate osmisliti identitet brenda koji prikazuje vaše vrijednosti, osnovne principe i ciljeve te vrijednost koju donosite kupcima. Brend bi trebao biti prilagođen ciljanoj klijenteli i izražavati atmosferu restorana.

Ovisno o identitetu i svrsi restorana, izaberite ime koje se lako pamti, piše i izgovara. Nakon što osmislite ime za restoran, provjerite njegovu dostupnost i izradite profesionalni, prepoznatljivi logotip koji ćete rabiti za proizvode, mrežnu stranicu i reklame. 

Kako izgraditi identitet brenda
Izradite plan poslovanja

4. POSLOVNI PLAN za restoran    

Stavite sve ideje i razmišljanja na papir i napišite poslovni plan koji će vas dovesti do uspjeha. Kvalitetan poslovni plan uključuje sažetak, naziv poduzeća i brend, pregled poslovnog modela i poduzeća, analizu tržišta, plan poslovanja koji uključuje osoblje i POS sustav, te financijsku analizu. 

Možete se poslužiti predloškom poslovnog plana za konkretnu tržišnu nišu u kojoj je Vaš restoran kako biste lakše utvrdili najvažnije elemente vlastitog poslovnog plana. 

Naučite kako napisati poslovni plan za ugostiteljstvo
Fondovi i financiranje

5. FINANCIJE

Optimizacija

Kao i kod većine drugih poduzeća, otvaranje restorana zahtijeva određeni početni kapital. 

Izvori i iznos početnog kapitala razlikovat će se ovisno o poslovnom modelu i poslovnim partnerima te ovisiti o tome jeste li dio franšize ili otvarate potpuno novi, jedinstveni lokal.

Različiti poslovni krediti mogu vam pomoći u pokretanju poslovanja i otvaranju restorana. Dobre opcije koje možete razmotriti su i kreditne unije, partneri u obradi platnih transakcija i komercijalne banke, a možete razmisliti i o kreditu za mala poduzeća ili skupnom financiranju ako se to uklapa u vaš poslovni model. Pri planiranju budžeta zapamtite da u ugostiteljstvu postoji mnogo načina za uštedu troškova i postizanje niskih računa. Provjerite naš popis navika koje štede novac ugostitelja kao pomoć u potpunom iskorištavanju budžeta.

Kako smanjiti troškove
Lokacija restorana

6. LOKACIJA restorana

Nakon što ste odradili analizu tržišta, izaberite lokaciju koja odgovara stilu, identitetu i ciljanoj klijenteli vašeg restorana. 

Bilo da preuzimate lokaciju na kojoj je već bio restoran ili unajmljujete prostor koji morate renovirati da bi mogao poslovati kao objekt za posluživanje hrane, pobrinite se da ih uskladite sa željenim stilom i brendom. Zapamtite da renovirati i ukrašavati možete i s malim budžetom kupnjom rabljenih stvari i odabirom jednostavnog ali urednog izgleda.  
 

Pronađite savršenu lokaciju za Vaš restoran

7.  Licence i dozvole za otvaranje restorana 

Pravne dozvole

Dobro istražite koje su vam dozvole potrebne za otvaranje restorana u vašoj državi i regiji. Kako bi Vaš restoran poslovao prema zakonu, potrebna vam je radna dozvola, Identifikacijski broj poslodavca (EIN), uporabna dozvola i dozvola za posluživanje hrane. 

Pri otvaranju restorana čeka vas puno papirologije, što vam može oduzeti vrijeme i energiju. Počnite na vrijeme kako biste dobili potrebne dozvole te ovaj dio poslovanja shvatite ozbiljno. Tako ćete od samog početka biti na pravom putu i izbjeći probleme u budućnosti. 

Zakonske potrebe za vaš restoran
Pronađite dobavljače

8. LOKALNI DOBAVLJAČI HRANE 

Da biste vodili restoran namirnice trebate nabavljati od pouzdanog dobavljača. Provjerite i usporedite lokalne dobavljače kako biste nabavili hranu najbolje kvalitete po najnižoj mogućoj cijeni. Pokušajte pronaći prodavača koji nudi sve ili većinu namirnica koje vam trebaju. Na taj će način naručivanje biti jednostavnije, uštedjet ćete na troškovima dostave i ostvariti popuste za kupnju na veliko.

Razmislite i o tome koje stavke na jelovniku možete naručiti već pripremljene, a koje želite spremati od nule.

 
Elektronička oprema

9. OPREMA I POS SUSTAV

Načini plaćanja

Za otvaranje restorana potrebna vam je adekvatna oprema. Sve mora biti spremno i na svom mjestu - od osnovne kuhinjske opreme do namještaja.    
Za učinkovito vođenje restorana morate znati dobro upravljati mnogim internim procesima koji se odvijaju iza kulisa. To zahtijeva uspostavljanje sustava za: 

  • organizaciju osoblja,  
  • upravljanje inventarom, 
  • praćenje prodaje.    

Uložite u odgovarajući POS sustav koji najbolje odgovara vašim potrebama te poboljšava iskustvo kupca i osoblja osiguravanjem potrebnog hardvera i softvera.

Pronađite pravu point-of-sale opremu
 Želite li poboljšati ili dopuniti svoje poslovne procese? Pregledajte našu široku ponudu proizvoda koji će vam pomoći uštedjeti vrijeme i novac u vašoj svakodnevnoj rutini.
Browse our POS Systems
Zapošljavanje osoblja

10. OSOBLJE restorana

Pronalazak i zadržavanje adekvatnog osoblja jedan je najvažnijih koraka u otvaranju i dobrom poslovanju restorana. 

Dobro procijenite kakvo vam je osoblje potrebno i odlučite koja radna mjesta u Vašem restoranu moraju biti popunjena da biste poslovali na učinkovit način. Osigurajte dovoljno radne snage u udarnim terminima, ali pazite i da u jednoj smjeni ne bude previše zaposlenika. 
Obavite razgovore za posao i tražite ljude koji se poistovjećuju s ciljevima vašeg brenda te mogu doprinijeti željenoj atmosferi. Odlučite o plaći za svako radno mjesto i utvrdite sustav upravljanja platnim listama, zdravstvenim osiguranjem i drugom papirologijom koju ćete morati voditi za osoblje. 

Nakon uspostavljanja tima pobrinite se da svakog zaposlenika dobro obučite za obavljanje dodijeljenog radnog mjesta.

Više o zapošljavanju osoblja i radnim mjestima u restoranu
Važnost digitalnog marketinga

11. ONLINE IMIDŽ 

Online image

Precizno osmišljen online imidž koji je u pogonu i prije otvaranja restorana znatno će vam povećati prodaju. Prije otvaranja trebali biste imate sljedeće: 

  • Google poslovni profil 
  • Vidljivost na aplikaciji Google Maps 
  • Modernu mrežnu stranicu koja radi besprijekorno 
  • Alat za online rezervaciju 
  • Račun na društvenim mrežama za interakciju s gostima  

To će vam pomoći da doprete do većeg broja ljudi i privučete različite skupine klijenata.

How to digitalize your restaurant 
Promovirajte svoj restoran 

12. Marketing

Marketinšku kampanju trebali biste pokrenuti nekoliko mjeseci prije otvaranja restorana. Razmislite kakve biste goste htjeli privući pa reklamu prilagodite njihovim osobinama. Podignite svijest o svom restoranu kako bi se ciljana klijentela u okolici radovala njegovom otvorenju.

Reklamiranje restorana važno je i prije samog otvorenja, ali uvijek će ostati bitan faktor Vašeg uspjeha.

Saznajte više o kvalitetnom marketingu

13. JELOVNIK

Menu
Osmislite kohezivan jelovnik koji odgovara stilu i identitetu brenda Vašeg restorana.  Kušajte svaku stavku koju nudite i posavjetujte se s kuharima o tome kako ostvariti realističan i kvalitetan jelovnik. Nemojte pretjerivati s preširokom ponudom hrane. Usredotočite se na nekoliko osnovnih jela koja se mogu prilagođavati i mijenjati kako biste stvorili raznolik, ali dobro definiran jelovnik koji će ugoditi željama ciljane klijentele.  
How to create a menu
Razmislite o dostavi hrane 

14. DOSTAVA hrane

Ovisno o stilu restorana i ciljanoj klijenteli, trebali biste u ponudi imati i opciju dostave hrane za one kupce koji žele kupiti vašu hranu, ali nemaju vremena sjediti u restoranu jer su prezaposleni ili im to jednostavno nije praktično. 

Restoran može imati vlastitu uslugu dostave ili se možete registrirati kod pružatelja usluge dostave koji će isporučiti naručenu hranu umjesto vas. Na taj način nećete ostati bez tih dodatnih narudžbi. 

Pripreme za otvorenje

15. PROBNO I SVEČANO OTVORENJE restorana

Nakon što ste prekrižili sve navedene stavke, vrijeme je za otvorenje restorana! To je nakon svih priprema i puno rada svakako najuzbudljiviji dio vašeg poslovnog puta.

Kako biste pripremili najbolje moguće otvorenje za javnost, razmislite o održavanju probnog otvorenja. Ta je praksa uobičajena kod ugostitelja. Na probno otvorenje na kojem ćete ponuditi poseban ograničen jelovnik pozovite obitelj i prijatelje te obitelj i prijatelje članova svog osoblja. To je vašem timu i vama prilika za vježbu za svečano otvorenje u sigurnom okruženju te za rješavanje svih eventualnih problema. Probno otvorenje pomoći će vašem osoblju da se opusti i stekne osjećaj bolje pripremljenosti za svečano otvorenje. Od gostiju ćete dobiti i važne povratne informacije koje možete primijeniti na svečanom otvorenju restorana za javnost. 

Svečano otvorenje restorana prilika je za privlačenje lokalne klijentele koju ćete impresionirati u toj mjeri da će se poželjeti vratiti. Taj dan trebate pravovremeno isplanirati kako bi bio što uspješniji. Dobar marketing, priprema osoblja, probno otvorenje i planiranje vremena, datuma i posebnih ponuda za taj dan ključni su faktori o kojima morate unaprijed razmisliti. Reklame na otvorenom, natpisi na prozorima i glazba mogu privući ljude na sam dan otvorenja restorana.

 

Ostvarite svoje snove o uspješnom restoranu

Ovo je naš najpotpuniji kontrolni popis za otvaranje restorana - ako ste prekrižili sve s popisa, spremni ste za otvaranje restorana i uspješno vođenje poslovanja. Pridržavanjem naših savjeta za otvaranje restorana i pokazivanjem vjere u navedeni postupak, bit ćete spremni za ostvarivanje svojih snova o uspješnom restoranu.

Često postavljena pitanja

16. ČESTA PITANJA – KONTROLNI POPIS ZA OTVARANJE RESTORANA

Ne propustite
metro katalozi
provjerite što smo ovaj put izdvojili za vas
Pronađite najbolje ponude na jednom mjestu
Pogledajte ponude
newsletter
uvijek budite u toku. prvi saznajte novosti i ponude
Prijavite se na naš newsletter
Prijavi se