kako otvoriti pub ili bar

How to open a pub or bar

Mnogi kreativni poduzetnici koji se vole družiti i razgovarati s ljudima sanjaju o vlastitom baru. No, biti sretan vlasnik bara može značiti svašta. Barovi obuhvaćaju ugostiteljske objekte od plesnog noćnog kluba i otmjenog lounge bara do opuštene pivnice i sportske ‘birtije’ za sve obožavatelje sporta. Bez obzira na vaš koncept, mi iz METRO-a želimo vam pomoći postati sretnim i uspješnim vlasnikom vrhunskog bara.

Dozvole, financiranje, poslovni plan i izviđanje lokacije

1. PODUZIMANJE PRVIH KORAKA ZA OTVARANJE BARA

Bar licenses and permits

1.1 Dobivanje svih dozvola za otvaranje bara

Prije nego što otvorite bar, prvo morate obaviti pomalo mukotrpan i birokratski dio posla. Morate ispravno i uredno ispuniti svu papirologiju naročito kada želite otvoriti bar gdje će se prodavati alkohol. Istražite koje će vam sve dozvole biti potrebne za otvaranje bara na vašem području. Razmislite o specifičnim dozvolama kao što su:

  • Dozvola za točenje alkohola
  • Dozvola za posluživanje i rukovanje hranom
  • Dozvola za korištenje i puštanje glazbe
  • Dozvole vezane za zdravstvene i sigurnosne propise

Ako ste već odabrali lokaciju i želite je obnoviti, razmislite i o građevinskim dozvolama. Sve ove dozvole trebali biste uzeti u obzir i uključiti u svoje početne troškove osnivanja bara.

Financing for bar

1.2 Osiguranje financiranja

Osim dozvola, također biste trebali istražiti više o financiranju i mogućnostima financiranja svog poslovanja. Uzimajući u obzir početne troškove osnivanja i tekuće troškove vođenja poduzeća, trebat će vam poveći iznos novca. Ako nemate dovoljno vlastitog novca ili nasljedstva, trebali biste razmisliti o uzimanju zajma. Također možete potražiti investitore koji će uložiti u vaš bar. Možete se prijaviti i za poslovni zajam, koji vam pomaže ne samo u troškovima otvaranja bara, već se može kasnije koristiti i za rast poslovanja. Jedna od opcija financiranja jest i skupno financiranje.

Imajte na umu da posljednje tri opcije zahtijevaju dobar poslovni ili projektni plan koji će privući pozornost ljudi. Trebate ih oduševiti svojom idejom toliko da požele uložiti u nju. Stoga ćete morati biti inovativni i predstaviti im nešto novo i originalno. To nas dovodi do sljedeće točke.

Business plan for bar

1.3 Izrada poslovnog plana za bar

Kad god tražite informacije o tome kako započeti posao, prva stvar koja se svuda spominje izrada je poslovnog plana. Ovo je vrlo važan dokument - pisani plan koji vas vodi kroz vaše putovanje do uspjeha. Uključuje sve bitne informacije o vašem poslovnom konceptu, vašoj ideji, vašoj lokaciji, timu, menadžmentu, proizvodima i uslugama, marketinškim strategijama, financijama i mnogim drugim aspektima poslovanja.

Poslovni plan služi kao vodič kroz svaki korak osnivanja poduzeća. Uvijek se možete vratiti na njega i pogledati sljedeće korake, kao i optimizirati ga jer može doći do promjena planova dok slijedite svoj poslovni plan i ostvarujete ključne etape.

Dobro osmišljen poslovni plan može privući ulagače i ljude za skupno financiranje. Plan također objašnjava vaš koncept potencijalnim poslovnim partnerima. Povećava vaše izglede za uspjeh i širi vijesti o vašem poslovanju. Vaš poslovni plan također uključuje i dio o izdvajanju potencijalnih lokacija za vaš bar.

Find location for bar

1.4. Pronalazak savršene lokacije za bar

Uspjeh bara uvelike ovisi o tome gdje se nalazi. Kada je riječ o odabiru pravog mjesta za bar morate si postaviti sljedeća pitanja:

  • Koliki promet hranom namjeravam ostvariti?
  • Tko je moja ciljna skupina? Kako izgledaju moji klijenti?
  • Koje je prosječno vrijeme koje će klijenti provesti u mom baru?

Nakon što pronađete odgovore na ova pitanja, smanjit će se raspon opcija. Zatim morate promisliti o sljedećim, najvažnijim točkama:

Vrsta: Želite li otvoriti lokalnu pivnicu ili ležeran bar? Formalan i elegantan ili neformalan i usmjeren mlađoj publici?

Demografija: Čak i najmanji grad ima različita područja s različitim demografskim podacima. Ovisno o vašoj ciljnoj skupini, morat ćete potražiti lokaciju na određenom području. Na primjer, ako ciljate na studente, možda ćete se morati otvoriti bar u blizini sveučilišta. Ako želite otvoriti otmjeniji bar, možda bi trebali istražiti lokacije oko bogatijih dijelova grada.

Dostupnost i parking: Idealno je kada je bar u neposrednoj blizini javnog prijevoza i u blizini postoje parkirališna mjesta. Naročito parkiranje ne bi trebao predstavljati problem. U svakom slučaju, najbolje je kada se bar nalazi na glavnoj, prometnoj i vrlo živahnoj ulici, posebno noću, jer su pivnice i barovi stvoreni za noćni život.

Ograničenja prostornog uređenja: Budite oprezni kada pronađete svoju lokaciju. Nemojte poduzimati nikakve daljnje korake prije razmatranja ograničenja prostornog urbanističkog uređenja. Postoje neka područja u gradu gdje ne možete otvoriti bar. Proučite ograničenja kako biste izbjegli pogreške.

Troškovi najma i komunalni troškovi: Svaka lokacija ima vlastiti najam i komunalne usluge. Procjenu troškova potrebno je uključiti u vaš poslovni plan. Morate se zapitati hoćete li to moći nadoknaditi prodajom i možete li voditi bar tako da najam i komunalni troškovi vam neće predstavljati problem.

Trebali biste razmisliti o razgovoru s predstavnicima lokalne gospodarske komore. Oni vam mogu dati korisne informacije o vašem tržištu. Razmislite i o radu s agentom za nekretnine. On vam može pomoći pronaći najbolju lokaciju s najpristupačnijim cijenama.

Tema i odabir dobavljača

2. OPTIMIZIRANJE KONCEPTA VAŠEG BARA

Selecting a theme for your bar
Nakon pažljivog planiranja i razmatranja svih aspekata vođenja poslovanja, sada ćete morati preispitati svoj plan točku po točku i prijeći u fazu provedbe. Do sada ste trebali registrirati svoje poslovanje i predati svu papirologiju. Budući da su barovi podložni većim pravnih rizicima od drugih poduzeća, posebno obratite pozornost na ispravnost svih dokumenata i papirologije. Možete potražiti stručni savjet kako biste bili sasvim sigurni u dobro obavljen posao.
 

2.1 Odlučivanje o nazivu i logotipu poduzeća

Iako mnogi ljudi misle da ova točka nije toliko važna, pamtljiv naziv vašeg poduzeća i dobar logotip za vaš bar ključni su za uspjeh i prepoznatljiv identitet vašeg bara. Naziv bi trebao biti originalan, kreativan, lako pamtljiv i treba predstavljati vaše poduzeće. Što je najvažnije, naziv bi trebao biti jedinstven i ne bi trebao biti već registriran. Kako biste provjerili je li netko već uzeo i koristi vaš naziv, možete pregledati mrežnu stranicu državnih registara poduzeća.

Osim imena brenda, iznimno je važan i logotip koji odgovara nazivu bara. Imajte na umu da i naziv i logotip moraju odgovarati dizajnu interijera bara. Sve bi trebalo biti međusobno usklađeno.

Još jedna važna stavka izrada je mrežne stranice vašeg poduzeća. Danas je oglašavanje na društvenim mrežama postao standard. Stoga biste trebali pridati veliku važnost društvenim mrežama kao što su Instagram, Facebook itd. Vaše mrežne stranice trebaju ponuditi sve informacije o vašem poslovanju, osoblju, kompletnom izboru jela i pića, radnom vremenu i poveznicu za rezerviranje stola. Čak i mrežne stranice trebaju vizualno odgovarati nazivu, logotipu i dizajnu bara.

2.2 Pronalaženje pouzdanih dobavljača

Iznimno je važno pronaći dobre dobavljače alkoholnih pića i drugih potrepština, posebno kada je u pitanju otvaranje bara. Trebali biste biti u potrazi za najkvalitetnijim alkoholom. Posjetite vlasnike susjednih barova i pokušajte dobiti neke informacije od njih. Oni vas mogu uputiti svojim dobavljačima. Također, odvojite neko vrijeme za ispravno istraživanje i izradite popis svih dobavljača koji dolaze u obzir i stvorite budžet za taj trošak. Tada možete stupiti u kontakt s njima kako biste dogovorili poslovnu suradnju. Provjerite koji dobavljači odgovaraju vašem poslovanju i vašim očekivanjima, te ih razvrstajte.

Ne zaboravite provjeriti dobavljače koji nude svoje usluge putem interneta. Oni često nude popuste i druge opcije štednje, ali pripazite jer nisu uvijek svi pouzdani. Dakle, prije nego što kupite nešto putem interneta, morate znati sljedeće točke o dobavljaču:

  • Koliko dugo posluje?
  • Koji je minimalni iznos narudžbe?
  • Koji su uvjeti plaćanja? Također, pročitajte sitna slova u odredbama i uvjetima.
  • Provode li kakve postupke osiguranja kvalitete?
  • Kako su ih ocijenili drugi poslovni partneri ili kupci? Preporučuju li oni ovog dobavljača?

Kad god razgovarate s dobavljačem, budite svjesni da bi on trebao biti spreman raditi s vama. Kako biste uspješno surađivali, dobavljač bi trebao u potpunosti razumjeti vašu poslovnu ideju i potrebe. Ako vam nije ugodno raditi s dobavljačem, krenite dalje i potražite drugog. Također, ne bojte se tražiti uvid u njihov proizvodni proces kako biste se uvjerili da njihovi proizvodi odgovaraju vašim standardima kvalitete.

Još jedna važna točka je papirologija. Što god odlučite s poslovnim partnerom, napišite to u ugovoru i potpišite ga oboje - i vi i vaš dobavljač. Na taj način ste osigurani i sva vaša prava su zaštićena.

 
Dizajn interijera za vaš bar ili pivnicu

3. DIZAJN PROSTORA I ZAVRŠNI DETALJI

Interior design for bar
Već smo naglasili činjenicu da naziv, logotip i dizajn interijera brenda trebaju biti međusobno usklađeni. Trebaju međusobno odgovarati bojama i stilom. No, kad je riječ o dizajnu prostora bara, postoji više stvari koje treba uzeti u obzir.

3.1 Pametno iskoristite prostor

Prije nego što počnete brinuti o šanku i točioniku ili bilo čemu drugom, morate razmisliti o cijelom prostoru. Proučite prostor i razmislite o tome gdje želite postaviti stolove, stepenice i sve ostalo tako što bolje da iskoristite prostor koji imate, a da još uvijek imate dovoljno prostora za kretanje.

3.2 Prilagodba prostor s točionikom

Dobro razmislite o tome gdje želite postaviti prostor s točionikom. Uzmite u obzir da se konobari i osoblje moraju kretati tako da ne smetaju jedni drugima. Zbog toga, a kada prostor to dopušta, čak možete postaviti nekoliko točionika.
Ovisno o stilu vašeg brenda, plohe šanka mogu biti izrađene od stakla za moderniji stil ili mogu biti izrađene od drveta za klasičniji i elegantniji stil. Svaki materijal ima svoje prednosti, ali i svoje nedostatke.

3.3 Stvaranje prave atmosfere

Bar je mjesto gdje se ljudi okupljaju kako bi pili, pričali i slavili. Zamišljen je kao ugodan prostor za druženje ljudi koji se međusobno poznaju, pa čak i onih koji se ne poznaju. Zato je važno stvoriti dobru atmosferu. Za stvaranje ugodne i pozitivne atmosfere, ne samo da je važno imati osoblje s pozitivnom energijom, već i prilagoditi dizajn i dekoraciju u skladu s tim. Elementi koji čine dobru atmosferu su:
Mjesto postaje živim i ugodnim vješanjem lijepih slika i postavljanjem vaza s cvijećem ili tegli sa zelenim biljkama
Češće otvaranje prozora kako bi svježi zrak ušao u prostoriju
Odabir prave glazbe i prave glasnoće
Odabir prave rasvjete, koja odgovara temi bara, a koja je također ugodna ljudskom oku

3.4 Budite inovativni

Uvijek uklopite elemente koji čine vaš bar drugačijim od svih ostalih. To može značiti dodavanje malog plesnog podija ili pozornice za noćni provod ili bilo koji drugi poseban događaj. Također možete posebno urediti jednu stranu zida ispred kojeg će se posjetitelji rado htjeti fotografirati. Svi ti sitni detalji stvaraju uspomene i potiču posjetitelje da češće svrate. Budite kreativni!
Poslužite izvrsne napitke s modernom opremom za bar
Od mjernih posuda do složenih miksera, nudimo brojne proizvode koje možete koristiti za pripremu i miješanje ukusnih napitaka.
Pogledajte našu ponudu
To Sum Up

4. sažetak - kako otvoriti pub/Bar

How to open a pub

Ukratko, trebali biste razmotriti sljedeće različite aspekte za otvaranje vašeg bara:

  • Vlastiti koncept
  • Poslovni i financijski plan
  • Financiranje otvorenja vašeg bara
  • Pravne formalnosti i dozvole
  • Marketing iosoblje
  • Osiguranje, računovodstvo i software
Često postavljana pitanja

5. faq -  kako otvoriti pub/bar