METRO/MAKRO izjava o obvezujućoj nabavi jaja iz nekaveznog uzgoja

Kokoši

Uvod

U skladu s inicijativom održive nabave, nastojimo našim kupcima pružiti izbor proizvoda koji udovoljavaju najvišim standardima kvalitete i sigurnosti, proizvedenih u tvrtkama na socijalno i ekološki odgovoran način.
Zdravlje i dobrobit životinja jedan je od naših ključnih prioriteta. Zajedno s našim dobavljačima i u uskoj suradnji s drugim sudionicima u procesu, primjerice nevladinim organizacijama, neprestano nastojimo poboljšati poljoprivredne uvjete proizvodnje, kao i transparentnost podrijetla proizvoda unutar lanca opskrbe naših vlastitih robnih marki.
Od siječnja 2012. na snazi je EU uredba koja zabranjuje čuvanje i stavljanje u promet jaja iz konvencionalnog baterijskog uzgoja u Europi. Međutim, u skladu s ovim zakonom jaja iz obogaćenog kaveznog uzgoja se još uvijek mogu prodavati. U zemljama izvan EU ovakva odredba o poboljšanju dobrobiti i zdravlje nesilica za sada još nije donesena.
Dobrobit životinja se već godinama pojavljuje kao važno pitanje među potrošačima. Sve veći broj ljudi zanima kako se uzgaja stoka te žele biti sigurni u to da se u procesu odgovorno brine o životinjama. To, na primjer, uključuje i posebne standarde za kokoši nesilice.

Cilj

Ovim angažmanom METRO želi, uz već propisane uvjete, pridonijeti i daljnjem poboljšanju poljoprivrednih uvjeta uzgoja nesilica promicanjem alternativnih i održivih sustava uzgoja, kao što su podni i slobodni, i to na globalnoj razini.

Opseg i ciljane skupine proizvoda

  • METRO / MAKRO poslovnice u Europi, Rusiji, Ukrajini, Japanu, Indiji, Pakistanu i Kini
  • asortiman jaja i tekućih proizvoda od jaja

METRO cilj

METRO se obvezao da će nabavljati 100% bezkavezna jaja i tekuće proizvode od jaja:

  • do kraja 2022. godine u zapadnoj i južnoj Europi (DE | AT | IT | PT | ES | BE | NL | FR)
  • do kraja 2025. u istočnoj i južnoj Europi (HU | HR | RS | PL | CZ / SK | RO | TR | BG) te dodatno Ukrajina i Rusija.

 

Na preostalim tržištima poput Indije, Kine, Pakistana i Japana posvećeni smo postizanju istog cilja do 2027. godine. Na tim je tržištima nabava bezkaveznih jaja veliki izazov pa surađujemo s dobavljačima iz ove industrije na rješenju problema. Redovito ćemo izvještavati o napretku na svim tržištima. Zajedno s našim dobavljačima vlastite robne marke neprestano ćemo raditi na potpunoj zamjeni kaveznih jaja unutar asortimana vlastitih robnih marki, kao pojedinačnih proizvoda i kao sastojka unutar drugih proizvoda.